Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com NDP: EL COPEC TANCA L’ANY AMB UN ACTE FESTIU AMB RECONEIXEMENT INTERGENERACIONAL | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Presidència > Institucional

NDP: EL COPEC TANCA L’ANY AMB UN ACTE FESTIU AMB RECONEIXEMENT INTERGENERACIONAL

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > NDP:  EL COPEC TANCA L’ANY AMB UN ACTE FESTIU AMB RECONEIXEMENT INTERGENERACIONAL

El COPEC tanca l’any amb un encontre pedagògic i inter-generacional

El reconeixements als col·legiats i col·legiades del període 2002-2012, tanca el seu cicle

El GRAC presenta l’estudi Altes Capacitats i Trastorns: La Doble Excepcionalitat

Barcelona, 14 de desembre de 2024

Aquest dissabte el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya s’ha posat de gal·la per al últim acte de l’any, en un desplegament pedagògic inter-generacional per a mostrar la part més emotiva i lúdica del COPEC. En la benvinguda en Joan Gamero, tresorer i conductor de l’acte, ha presentat el Vídeo Corporatiu del COPEC, que vol ser la Carta de Presentació d’un Col·legi jove i consolidat i que trepitja fort.

La inauguració l’ha fet la nostra presidenta M. Victòria Gómez que ha anunciat que "estem portant a terme accions amb les conselleries i Grups parlamentaris,  que encara no puc avançar perquè s’estan coent, per a fer créixer i posicionar el COPEC. Som una professió al servei de les persones i de les necessitats que la societat va presentant, i per aquest motiu volem fer sentir la nostre/la vostra veu."

La presentació de l’estudi Altes Capacitats i Trastorns: la Doble Excepcionalitat, ha aportat reflexió i debat a l’acte, amb el diàleg entre conductora i dues de les autores:

  • Mónica Fernández, coordinadora del GRAC, coautora, ha posat l’accent en que: "Els alumnes amb Altes Capacitats o amb qualsevol altra hàndicap no son alumnes amb problemes, son infants i adolescents que estan aprenent i desenvolupant-se i cal posar els mitjans per a què ho puguis fer d’acord amb les seves necessitats. I el pedagog/a i psicopedagog/a ha de liderar aquest procés des de l’atenció a la diversitat, que hauria de poder fer-ho des de l’etapa d’Infantil fins a Secundària i més enllà, perquè la detecció primerenca és clau".
  • Anna Vinyoles, pedagoga, membre del GRAC, coautora, ha recordat que "És clau informar a les famílies sobre què s’està fent a l’escola per ajudar al seu fill/filla amb Altes Capacitats, perquè puguem comprendre el procés i ajudar en les diferents fases que anirà passant. Cal empoderar als alumnes amb Altes Capacitats durant l’etapa escolar, per arribar a l’etapa adulta amb autocontrol i autoconeixement per a seguir desenvolupant-se al llarg de la vida"
  • M. Teresa Gàmez, vocal de Pedagogia i Escola, conductora, ha conclòs destacant: "Fer visible les Altes capacitats és un repte difícil però la recerca i la difusió, permet ajudar a identificar i respondre les necessitats educatives. Cal entendre amb igualtat les altes capacitats i la resta de diversitat. Cal afavorir el talent per les oportunitats de futur."
Dues activitats que han posat de manifest que estem davant d’un Col·legi amb bagatge i futur, amb:
  • Premi Nadales Pedagògiques, impulsat pel Grup de Pedagogia Sènior: presentat per Pilar Morral, vocal de Pedagogia Social i presidenta del Jurat, qui ha explicat que el Grup "te la finalitat de promoure activitats culturals, socials i de lleure entre el col·lectiu col·legial més veterà per aprofitar, gaudir i aportar el seu bagatge pedagògic, com aquest Concurs de Nadales". La guanyadora del Concurs ha estat Inés Bau, col·legiada 349, amb el poema COPENADALA que ha compartit amb el públic, adreçant als assistents les seves "PARAULES" un clam per la pau.
  • Com ser jove pedagog/a i no morir en l’intent, ha aportat la mirada fresca i motivadora de la joventut amb Eloi Català qui ha presentat el Grup Joves Pedagogs/gues, del que n’és el coordinador. "L’objectiu del grup és crear un espai per connectar, reflexionar i actuar com a joves professionals, amb propostes que contribueixin a enfortir la nostra professió i a donar visibilitat al valor de la pedagogia en la societat.". Sabina Morillomembre del Grup i representat del COPEC a la Intercol·legial, ha presentat el projecte en format CÃ’MIC per il·lustrar, amb clau d’humor, les dificultats que es troben els joves pedagogs/gues en aquest camí professional. "Amb aquestes vinyetes volem arribar a les persones joves que estan estudiant o han estudiat pedagogia, amb un missatge clar: volem reivindicar la nostra professió i parlar dels avantatges que ens pot aportar col·legiar-nos".
Tanca l’acte l’homenatge al col·lectiu col·legial veterà, tancant el cicle que s’ha fet durant tot l’any arreu del territori. Tal i com diu l’acte de la Junta de Govern "Un reconeixement públic als col·legiats i col·legiades del període 2002 -any de creació del Col·legi- fins el 2012 -primers 10 anys de creixement i consolidació del COPEC- per agrair el suport i compromís inestimable al COPEC i per contribuir a l’enfortiment de la PEDAGOGIA"

Clou la jornada festiva, la presidenta, M. Victòria Gómez: "Gràcies, per ser-hi, gràcies per creure en el vostre col·legi, gràcies per la vostra fidelitat, i a tots participants i assistents per aportar tant al COPEC. Tenim un gran repte per davant: Enfortir la professió i engrandir el COPEC i com diu el nou lema: 

Tradició, Compromís, Innovació: Força Pedagògica
_________________________

Data de publicació: 16/12/2024