Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com GUÍA DE ORIENTACIONES PEDAGÓGICAS EN EL ÁMBITO DE LA SEXUALIDAD AFECTIVA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICIO > Investigación y Comisiones > GIPedagogía y Salud

GUÍA DE ORIENTACIONES PEDAGÓGICAS EN EL ÁMBITO DE LA SEXUALIDAD AFECTIVA

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > GUÍA DE ORIENTACIONES PEDAGÓGICAS EN EL ÁMBITO DE LA SEXUALIDAD AFECTIVA

Per adquirir el llibre contactar amb copec.administració@pedagogs.cat el podem enviar per correo postal o es pot venir a buscar a secretaria de Barcelona

PRÒLEG 

Actualment estem assistint a unes conductes sexuals infantils i adolescents molt hipersexualitzades, sigui amb la moda, les cançons o l’exposició en les xarxes socials. La manca de control de les xarxes socials per part dels pares i adults ha donat lloc a què els infants utilitzin internet com un tutorial. Parlem d’infants, perquè cada vegada són més petits els que tenen accés a webs de contingut pornogràfic. En aquest sentit, ens trobem amb menors que repeteixen les activitats sexuals (com violacions fetes per adolescents de catorze anys) que han après en el tutorial pornogràfic d’internet. Aquest tutorial ensenya una sexualitat sense empatia, on l’altre és un objecte al servei del plaer. La sexualitat és mecànica i les pràctiques sexuals no tenen res veure amb  la sexualitat d’un infant o un adolescent. Internet no es pot controlar, però sí que podem proporcionar als nostres infants i adolescents eines per entendre la sexualitat i no caure en paranys. Eines a casa i eines a l’escola. 

La parentalitat positiva ens dona eines per fer un bon seguiment dels  nostres fills i filles, per informar-los i per donar-los un lloc de confiança. El problema no és tant l’accés a les pàgines pornogràfiques (ho podríem considerar una curiositat normal), sinó que aquest accés continuat generi una addicció. L’escola és un espai on es conviu i on es poden detectar problemes en les relacions interpersonals. 

Si bé l’escola ensenya i la família educa, la funció pedagògica de l’escola juga un paper molt important en la formació dels estudiants. La pedagogia dona eines molt bàsiques i rellevants perquè les relacions sexuals afectives estiguin lligades a l’empatia. Per això és tan rellevant aquest llibre. 

El Grup de Recerca Pedagogia i Salut del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, coordinat per la Dra. Castillo, desenvolupa tot un seguit d’eines de com ajudar, no solament als infants i adolescents, sinó també a les seves famílies i als mestres. És un llibre de lectura obligada perquè els nostres infants i adolescents puguin desenvolupar una sexualitat afectiva saludable al llarg de tota la seva vida.

 

Dra. Carme Tello Casany, psicòloga clínica
Presidenta de l’Associació Catalana per la Infància Maltractada ACIM
Presidenta de la Federación de Asociaciones para la Prevención del Maltrato Infantil (FAPMI

Fecha de publicación: 26/10/2023