Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com CUÍDATE PLUS - Carles Cano, vocal Junta de Gobierno: ´Érase una vez...la salud contada a los niños´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICIO > El COPEC > Comunicación > Prensa

CUÍDATE PLUS - Carles Cano, vocal Junta de Gobierno: "Érase una vez...la salud contada a los niños"

CUÍDATE PLUS - Carles Cano: "Érase una vez...la salud contada a los niños" 13/03/2019

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicación > CUÍDATE PLUS - Carles Cano, vocal Junta de Gobierno: "Érase una vez...la salud contada a los niños"



Carles Cano Rodríguez
Vocal de la Junta de Gobierno
www.pedagogs.cat 




CUÍDATE PLUS - Carles Cano: "Érase una vez...la salud contada a los niños" 

"El conte abans de dormir sol convertir-se en un ritual ineludible que connecta a pares i fills durant una estona màgica. Llegir històries als més petits contribueix a formar futurs lectors, però també és una eina molt poderosa per la transmissió de valors. Per què no llegir una bona història sobre la importància de menjar verdures o de protegir-se del sol? Per a Carles Cano Rodríguez, vocal de Comunicació i membre del Grup de recerca de Salut, Terapèutica i Qualitat de Vida del Col·legi de Pedagogs de Catalunya (COPEC), en l'àmbit de la salut, 'els llibres poden ser d'ajuda per que el nen prengui contacte con hàbits de autogestió de la salut i models de conducta positiva que ha de desenvolupar'.

El pedagog adverteix, no obstant, que 'el més rellevant és que tant els continguts del llibre com la manera en que aquests s'expressen i il·lustren siguin adequats a la competència de lectura i de comprensió, en general, del nen'.

Tanmateix, explica que el conte 'pot induir a fixar l'atenció, a connectar amb el moment, amb la relació amb les persones presents (en casos en que el compte és explicat o llegit per altra persona)'.

Les històries que narren els llibres infantils també es perfilen com un recurs per descriure als nens les malalties que pateixen els seus pares i altres persones properes però, com comenta Cano, és fundamental que el contingut no sigui 'contradictori amb l'actitud o la informació que rep el nen de l'adult, ja sigui informació explícita o no explícita'."


Fecha de publicación: 13/3/2019