INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
"EM DECANTO PER UN MODEL MIXT D’EXIGÈNCIA EN LA PAP", JORDI PUIG - EDUCAWEB
EDUCAWEB - 29/05/2023
"La creació de la prova PAP es va fer en el context que considerava que els mestres de EI (Educació Infantil) i EP (Educació Primà ria) sortien amb mancances en algunes de les competències (Competència comunicativa i raonament crÃtic) i (Competència logicomatemà tica) i es considerava molt poc professional i adequat per a després afrontar les propostes didà ctiques, acompanyades d’unes competències mÃnimes. També existeix la idea que la Universitat ha de dedicar-se a formar professionals i que aquestes competències ja han de ser superades en etapes anteriors, però això seria discutible respecte a que les competències s’aconsegueixen de manera progressiva".
"Primer hem de parlar d’aquest concepte de "vocació" perquè des del meu punt de vista totes les professions han de tenir un punt de vocació. Jo personalment prefereixo anomenar-ho Interès, inclinació, preferència, tendència, aspiració, aptitud o motivació per a no barrejar-ho amb aspectes divins, abstractes o excessivament transcendentals. Tinc clar que no tothom estarà d’acord amb aquest plantejament perquè ningú vol als "eliminats" per altres processos. Per exemple, els estudis de Pedagogia serien els més pròxims malgrat que la Pedagogia té una funció molt més globalitzadora i una visió no tan didà ctica i de docència".
"Les Universitats Públiques de Catalunya tenen molt clar que la PAP és un model que des de fa 7 anys funciona. Aixà ho expressen els seus responsables. També són partidà ries en alguns casos de modificar el tipus de proves. Jo em decanto personalment per un model mixt d’exigència en la prova, però amb unes preguntes més comprensives i reflexives que també mostrin aquest coneixement del món de l’educació i no siguin tan matemà tiques o lingüÃstiques. També crec que es pot integrar en la nota de la pròpia selectivitat i no donar per perdut el curs el mes d’abril. A més, amb un reforç posterior en els casos que no siguin flagrants seria molt més pedagògic".
POTS LLEGIR L’ENTREVISTA COMPLETA A EDUCAWEB
Data de publicació: 29/5/2023