Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´EM DECANTO PER UN MODEL MIXT D’EXIGÈNCIA EN LA PAP´, JORDI PUIG - EDUCAWEB | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"EM DECANTO PER UN MODEL MIXT D’EXIGÈNCIA EN LA PAP", JORDI PUIG - EDUCAWEB

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "EM DECANTO PER UN MODEL MIXT D’EXIGÈNCIA EN LA PAP", JORDI PUIG - EDUCAWEB
EDUCAWEB - 29/05/2023


Entrevista a Jordi Puig, Doctor en Pedagogia i membre del Consell Social del COPEC.

"La creació de la prova PAP es va fer en el context que considerava que els mestres de EI (Educació Infantil) i EP (Educació Primària) sortien amb mancances en algunes de les competències (Competència comunicativa i raonament crític) i (Competència logicomatemàtica) i es considerava molt poc professional i adequat per a després afrontar les propostes didàctiques, acompanyades d’unes competències mínimes. També existeix la idea que la Universitat ha de dedicar-se a formar professionals i que aquestes competències ja han de ser superades en etapes anteriors, però això seria discutible respecte a que les competències s’aconsegueixen de manera progressiva".

"Primer hem de parlar d’aquest concepte de "vocació" perquè des del meu punt de vista totes les professions han de tenir un punt de vocació. Jo personalment prefereixo anomenar-ho Interès, inclinació, preferència, tendència, aspiració, aptitud o motivació per a no barrejar-ho amb aspectes divins, abstractes o excessivament transcendentals. Tinc clar que no tothom estarà d’acord amb aquest plantejament perquè ningú vol als "eliminats" per altres processos. Per exemple, els estudis de Pedagogia serien els més pròxims malgrat que la Pedagogia té una funció molt més globalitzadora i una visió no tan didàctica i de docència".

"Les Universitats Públiques de Catalunya tenen molt clar que la PAP Ã©s un model que des de fa 7 anys funciona. Així ho expressen els seus responsables. També són partidàries en alguns casos de modificar el tipus de proves. Jo em decanto personalment per un model mixt d’exigència en la prova, però amb unes preguntes més comprensives i reflexives que també mostrin aquest coneixement del món de l’educació i no siguin tan matemàtiques o lingüístiques. També crec que es pot integrar en la nota de la pròpia selectivitat i no donar per perdut el curs el mes d’abril. A més, amb un reforç posterior en els casos que no siguin flagrants seria molt més pedagògic".

POTS LLEGIR L’ENTREVISTA COMPLETA A EDUCAWEB

Data de publicació: 29/5/2023