Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com NDP: EL COPEC CELEBRA EL SANT JORDI AMB L’ACTE “UN TAST DE LLIBRES PEDAGÒGICS” | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Presidència > Institucional

NDP: EL COPEC CELEBRA EL SANT JORDI AMB L’ACTE “UN TAST DE LLIBRES PEDAGÒGICS”

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > NDP: EL COPEC CELEBRA EL SANT JORDI AMB L’ACTE “UN TAST DE LLIBRES PEDAGÒGICS”


  • El Col·legi Oficial de Pedagogia, celebra Sant Jordi des de la vessant cultural i pedagògica.
  • Pedagogs/pedagogues, presenten les seves obres, en una exposició coral de la pedagogia en àmbits acadèmics i professionals.

Barcelona, 21 d’abril de 2023.

El COPEC ahir va reunir a 6 pedagogs i pedagogues que van publicar llibres al llarg del 2022 en el marc de la celebració de la Diada de Sant Jordi, on van poder presentar i desenvolupar les tesis de les seves darreres publicacions en un format tertúlia pedagògica.

M. Victòria Gómez, presidenta del COPEC, va inaugurar l’acte amb un vídeo fotogràfic del viatge que el COPEC va fer al poble de XAOUEN (Marroc) el passat mes de març organitzat per l’Associació ECCIT, en un viatge de Cooperació pedagògica amb alumnes de Pedagogia de la URV.

Tot seguit, M. Victòria Gómez, inicià l’acte presentant als autor/autores, i comentant que,

 “Des del COPEC hem volgut organitzar aquest acte per donar veu als nostres col·legiats/des que han fet publicacions al llarg del 2022, una iniciativa per difondre la generació de coneixement dels nostres col·legiats i col·legiades i per a què el col·lectiu col·legial se senti recolzat pel seu Col·legi Professional”.

Comença la presentació Jaume Sarramona, doctor en pedagogia i catedràtic emèrit de la UAB que finalment presentà el llibre “Reflexión y Práctica Pedagógica (2023)” qui emfatitzà en què,

  “Voldria parlar d’aquest llibre que acabo de publicar amb Toni J. Colom i G. Vázquez. En el que advertim que el dualisme teoria i pràctica és una fal·làcia que serveix per parlar sense coneixement de causa. La teoria es basa en la intersubjectivitat, la teoria és allò que és compartit. Si no es comparteix, la pràctica es converteix en quelcom individual”

Segueix la psicopedagoga i experta en educació emocional, Cecilia Clemente presentant el conte per adolescents i joves “La Meva Habitació És Un Desgavell” on explica que,

"El llibre transmet l’ordre com una cosa positiva que influeix directament en el benestar i les emocions. Mitjançant l’acció reflexiva d’endreçar conscientment les coses, es pot inferir en allò que resta amagat en l’interior, és una eina per treballar amb els joves i adolescents  com endreçar les seves emocions i les seves decisions”

Tot seguit Carme Hernàndez-Escolano, doctora en Pedagogia, investigadora Grup PSITIC (URL), presentà la publicació digital “Tecnologia Educativa Para los Retos de la Era Digital”, que ha co-escrit amb C. Grimalt, L. Marqués, R. Palau, J. Holgado i C, Valls comentant que,

 “L’objectiu d’aquest estudi ha estat la identificació de les necessitats per fer front a la bretxa digital, en un moment en què des de l’administració s’empeny a la ciutadania a comunicar-se per mitjans telemàtics, cal tenir en compte les possibles limitacions de diferents sectors de la societat."

Al seu torn, Cristina Portal, pedagoga, membre del Grup de Recerca de Pedagogia i Salut del COPEC, va presentar “El Banc de Pedra i els Ocells”, un llibre pel públic infantil que,

 “normalitza i lluita contra l’estigma de la malaltia mental des de la infància, etapa des de la que cal promoure hàbits saludables, treballar les emocions i l’autoestima, així com travar valors per a un desenvolupament físic i emocional en harmonia".

Segueix Violeta Núñez, doctora en pedagogia, professora emèrita de Pedagogia Social de la UB,  que presentà “Nunca el Mismo Mar” comentant que,

 “Paradoxalment mai és el mateix mar perquè cada persona que travessa el mar te els seus anhels i bagatges de vida, viatges que es desenvolupen en moments socials i polítics diferents. En aquest sentit cal remarcar que tota novel·la de viatges iniciàtics és en realitat una novel·la pedagògica”.

Per últim, M. Antonia Castillo, doctora en pedagogia coordinadora del Grup de Recerca de Pedagogia i Salut i responsable de l’Aula Hospitalària de l’Arnau de Vilanova, va presentar “El Niño que Miraba las Estrellas”, un conte infantil ple d’emoció, on l’autora va explicar que,

 "Aquest és un nen qualsevol que es troba amb que una malaltia o un accident (molts cops per negligència) que li canvia la vida per sempre. És un conte amb finalitat terapèutica inspirat en una patologia que es dona molt a Costa Rica en què nens i nenes són víctimes de cremades.” 

La presidenta clou la presentació amb

“un llibre de coautoria d’Antoni Navio, vicepresident del COPEC, doctor en pedagogia i professor de la UAB: “Evaluación de aprendizajes en educació superior” també publicat el 2022, que ens acompanya i que tindrem oportunitat de compartir amb ell”

L’acte conclou amb un berenar de tertúlia pedagògica amb signatura de llibres per part dels autors i autores.

Un acte de Sant Jordi que va fer palès a la cultura i pedagogia del nostre país.

____________________________

Persona de contacte:

Eloi Català Escarré, Pedagog Secretaria Tècnica

copec.secretaria@pedagogs.cat - 609 403 879

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya - www.pedagogs.cat

Data de publicació: 21/4/2023