Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com JAUME SARRAMONA - REFLEXIÓN Y PRÁCTICA PEDAGÓGICA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Observatori professió > Fons Documental

JAUME SARRAMONA - REFLEXIÓN Y PRÁCTICA PEDAGÓGICA

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > JAUME SARRAMONA - REFLEXIÓN Y PRÁCTICA PEDAGÓGICA


Jaume Sarramona, Toni J. Colom i Gonzalo Vázquez

Jaume Sarramona i López*, doctor en pedagogia i mestre, catedràtic emèrit de la UAB, membre de la Comissió de Deontologia del COPEC

Aquesta publicació s’integra en el context dels estudis teòrics sobre l’educació, perquè en educació el teòric s’integra com un aspecte més de la pràctica pedagògica.

Parlar de teoria en els estudis pedagògics és simplement buscar les bases, és a dir, fonamentar l’inici de la pràctica que, evidentment, pot canviar o confirmar els postulats teòrics d’on va emergir. I, dins del marc teòric, destaquen els processos cognitius que el fet d’educar ha de posar en joc.

Després ve la pràctica reflexionada, la que correspon als professionals de l’educació. Aquesta ha d’incloure la seva revisió constant per a aconseguir les metes valuoses que es proposa aconseguir. Tot en un cercle constant de reflexió en l’acció.

* Jaume Sarramona i López, Doctor en Pedagogia, Pedagog i Mestre. Professor de Pedagogia a la Universitat de Barcelona i de la Universitat Autònoma de Barcelona. Catedràtic d’Universitat des del 1983. Entre el 2006 i el 2014 Catedràtic Emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona. President del 1r. Consell Social i membre de la Comissió de Deontologia del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya. Autor d’innumerables publicacions sobre pedagogia i educació. Es pot consulta la seva trajectòria pedagògica i educativa a www.sarramona.net

Data de publicació: 26/2/2023