Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´PER QUÈ NO HI HA PEDAGOGS/GUES A LES ESCOLES?´, M. VICTÒRIA GÓMEZ - INÈDIT MAGAZINE | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"PER QUÈ NO HI HA PEDAGOGS/GUES A LES ESCOLES?", M. VICTÒRIA GÓMEZ - INÈDIT MAGAZINE

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "PER QUÈ NO HI HA PEDAGOGS/GUES A LES ESCOLES?", M. VICTÒRIA GÓMEZ - INÈDIT MAGAZINE

 INÈDIT - 05/04/2023

"PER QUÈ NO HI HA PEDAGOGS/GUES A LES ESCOLES?"

M. Victòria Gómez, presidenta del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

"Els pedagogs som una ajuda, com una crossa del professor, estem per ajudar. El problema és el moment actual, un moment de canvi amb noves exigències cap al professor. L’escola continua sent un calaix de sastre on s’hauria d’acollir quelcom més que la docència. En tot cas, calen molts més recursos. Un orientador, un tutor ha de tenir temps i espai per pensar. Els professors no poden atendre tot el que se’ls exigeix des de les nou del matí fins a les cinc de la tarda, impartint classes, atenent als patis, a les hores de menjador, per la qual cosa el primer que hauríem de fer és abaixar la ràtio d’alumne-professor".

"El pedagog és aquell membre de la societat que detecta necessitats educatives. Quan les ha detectat, planifica, assessora, gestiona i avalua processos d’aprenentatge, a més d’afavorir dinàmiques sistèmiques i de suport per estimular el desenvolupament integral de les persones i les comunitats al llarg de tot el seu cicle vital, per això el paper del pedagog és promoure l’autonomia, la integració i especialment la participació crítica com a ciutadans".

"Aquesta és una de les reivindicacions que promovem des del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, integrar el pedagog des de l’etapa d’Infantil, que és l’etapa on comencen les primeres dificultats d’aprenentatge, o les primeres dificultats de socialització. I després, a la Secundària, on ja hi és com a orientador laboral i acadèmic. D’altra banda, tenim la figura del pedagog als EAP (Equips d’Assessorament Psicopedagògic), una figura itinerant i multidisciplinar, que van d’escola en escola. Però actualment hi ha tantes dificultats d’aprenentatge i tants nens que requereixen aquest suport que ni des dels EAP ni des de l’àmbit sanitari, on també poden ser derivats alguns casos, aconsegueixen abastar totes les necessitats. Estan al màxim! Per això, les conselleries d’Educació han de plantejar que cada centre tingui el seu propi pedagog, intern, ja des d’Infantil i Primària, i que després es coordini amb l’equip exterior multidisciplinari per poder donar atenció a tots els alumnes que la necessitin".

PODEU ESCOLTAR L’ENTREVISTA SENCERA A:

Data de publicació: 5/4/2023