Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´EL JOC DE ROL COM A ESTRATÈGIA PEDAGÒGICA´, M. LAMOTE DE GRIGNON - SOCIAL.CAT | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"EL JOC DE ROL COM A ESTRATÈGIA PEDAGÒGICA", M. LAMOTE DE GRIGNON - SOCIAL.CAT

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "EL JOC DE ROL COM A ESTRATÈGIA PEDAGÒGICA", M. LAMOTE DE GRIGNON - SOCIAL.CAT

SOCIAL.CAT - 16/03/2023

"EL JOC DE ROL (JDR) COM A ESTRATÈGIA PEDAGÒGICA"

Marta Lamote de Grignon, vocal del COPEC a Terres de l’Ebre.

Tinc la percepció que la informació que els mitjans de comunicació (i ara també les XXSS) donen del jovent és primordialment negativa, possiblement perquè és la que més ressò té i és amb la que la ciutadania es queda. Certament no els fa justícia. I aquest col·lectiu és el que més reforç positiu necessita. Han estat en entorns sigui familiars i/ o educatius on se’ls ha etiquetat de forma negativa, i finalment s’ho creuen. La pedagogia, com a ciència de l’educació que està present al llarg de tota la vida, té indiscutiblement una responsabilitat a l’hora posar en marxa coneixements, estratègies i recursos per millorar, no només la vida d’un col·lectiu sinó la de tota la població.

I els Jocs de Rol, són una estratègia pedagògica magnífica per potenciar no només aspectes educatius com la memòria, la lectura, l’aprenentatge significatiu, sinó també aptituds i competències com la creativitat, l’empatia, la sensibilització, i la tolerància entre moltes altres.

A més a més, les temàtiques poden ser molt diverses: històrica, aventurera, misteri, pirates, futuristes. Els JdR, plantejats adequadament afavoreixen l’empatia i la tolerància, com que no són competitius i impliquen la resolució de conflictes, fomenten la cooperació i la socialització i quelcom, com a pedagoga, considero important, fomenta la presa de consciència de l’abast de les pròpies decisions, és a dir, fomenta la -tan escoltada- capacitat de la responsabilitat.

LLEGEIX L’ARTICLE COMPLET A SOCIAL.CAT

Data de publicació: 16/3/2023