Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DIA DE L’EDUCACIÓ: ´VIURE EN DIGITAL. COM EDUQUEM PEL MÓN D’AVUI´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia i Escola

DIA DE L’EDUCACIÓ: "VIURE EN DIGITAL. COM EDUQUEM PEL MÓN D’AVUI"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > DIA DE L’EDUCACIÓ: "VIURE EN DIGITAL. COM EDUQUEM PEL MÓN D’AVUI"

Avui, 1 de febrer, s’ha dut a terme la segona activitat en el marc del Dia Internacional de l’Educació amb la conferència “Viure en Digital: Com Eduquem per al Món d’Avui?”, a càrrec de Miquel Àngel Prats, Doctor en Pedagogia, Professor de Tecnologia Educativa i Investigador Responsable eduTIC-PSiTIC de Blanquerna.

M. Victòria Gómez, presidenta del COPEC, ha inaugurat l’acte agraint als/les més de 40 assistents, comentant que “Els pedagogs/gues i psicopedagogs/gues estem en l’obligació d’estar al dia amb les tecnologies, que cada vegada avancen més en el nostre àmbit professional”.

Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola, comenta que “és un honor gaudir de’n Miquel Àngel Prats, un professional amb una experiència extensa de la pedagogia arreu de Catalunya, que es defineix com una persona apassionada, amb ganes d’aprendre, curiosa i inquieta que li agrada treballar en equip i explorar noves idees, on la innovació suposa detectar i fer emergir talent amb la finalitat de millorar processos, productes o serveis, a més, va ser el Vocal de Comunicació de la primera Junta de Govern del COPEC".

Destaquem de la conferència d’en Miquel Àngel Prats el següent:

  • És important entendre i comprendre què és el que passa en l’entorn educatiu, amb els nostres alumnes, professors i fins i tot amb nosaltres mateixos/es.
  • El marc mental de la tecnologia es mou en un món digital i l’epistemologia és l’acceleració, per això neguiteja tant.
  • Buscar significats necessita temps i el Sector Educatiu gestiona malament el temps, si el professorat no te temps, no pot crear, no pot adaptar-se i no pot innovar.
  • Cal simplificar i fer fàcil la tasca tecnològica.
  • Paradoxa: quan més connectats estem, més gent està desconnectada i hi ha més solitud.
  • Relació d’alta tensió entre tecnologia i educació. Es donen dues grans tensions:
    • Revitalitzar i re-significar la presencia
    • L’impacte que tindrà a l’educació
  • No cal augmentar els artefactes digitals, cal saber què fer amb ells dins l’educació
  • La transformació digital té a veure amb les persones i aquí la pedagogia té molta feina a fer.
  • La bretxa digital és un gran problema, ja es pot parlar de fractura digital i entre altres col·lectius afectats, es troba el de la gent gran, al que tant l’administració pública com altres sectors privats, l’està maltractant. Caldria que com a pedagogs/gues i psicopedagogs/gues féssim un manifest al voltant d’aquest tema.

Joan Gamero agraeix la ponència d’en Miquel Àngel Prats, expressant els comentaris d’agraïment i felicitació per part dels i les assistents.

M. Victòria Gómez conclou l’acte comentant que “Ens has obert molts fronts que com a pedagogs/gues, professors/es i professionals de l’educació en general, hi hem de pensar. Tant de bo que com a pedagogs/gues podem anar fent passes en aquesta vessant pedagògica tant necessària”.


Adreçat a pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, estudiants, professorat, mestres i professionals de l’educació

MIQUEL ÀNGEL PRATS

Doctor en pedagogia. Professor de Tecnologia Educativa i Investigador responsable eduTIC-PSiTIC de Blanquerna


Inaugura i presenta l’acte: M. VICTÒRIA GÓMEZ SERES, presidenta del COPEC

Condueix, modera i clou: JOAN GAMERO GÓMEZ, vocal de Pedagogia i Escola del COPEC

Organitza: Vocalia de Pedagogia i Escola del COPEC

Data de publicació: 1/2/2023