Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ALÇANT LA VEU DE LA PROFESSIÓ AL IV CONGRÉS DE SERVEIS SOCIALS BÀSICS I ESPECIALITZATS | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia Social

ALÇANT LA VEU DE LA PROFESSIÓ AL IV CONGRÉS DE SERVEIS SOCIALS BÀSICS I ESPECIALITZATS

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > ALÇANT LA VEU DE LA PROFESSIÓ AL IV CONGRÉS DE SERVEIS SOCIALS BÀSICS I ESPECIALITZATS

NOTA DE PREMSA

ALÇANT LA VEU DE LA PROFESSIÓ AL IV CONGRÉS DE SERVEIS SOCIALS BÀSICS I ESPECIALITZATS

  • Exitosa representació de la figura de la PEDAGOGA, PEDAGOG, PSICOPEDAGOGA i PSICOPEDAGOG al IV Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats celebrat a GIRONA els dies 16 i 17 de setembre de 2021.
  • Ha comptat amb la participació d’un centenar pedagogs, pedagogues, psicopedagogs i psicopedagogues: 70 congressistes, 15 ponents i 10 en l’organització. Visibilitzant al PEDAGOG/A i PSICOPEDAGOG/A en l’àmbit social.

La comissionada d’enguany, Pilar Morral, vocal de Pedagogia Social del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, ha liderat l’organització del Congrés amb un procediment admirable, treballant i cooperant en equip amb els 4 col·legis professionals; CEESC, COPC, TSCAT i COPEC, que ha encapçalat l’organització d’aquesta quarta edició.

El IV Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats va donar inici el dijous 16 de setembre de 2021 i va continuar el divendres 17 amb 4 taules simultànies, on en cada una d’elles hi havia representada la figura d’un PEDAGOG/A i/o PSICOPEDAGOG/A, alçant la veu de la professió i defensant el seu paper en el marc dels serveis socials. Un total de vuit professionals de la PEDAGOGIA i/o PSICOPEDAGOGIA experts i expertes en la matèria que van donar visibilitat a la importància de la figura professional en la temàtica del IV Congrés: DEPENDÈNCIES AL LLARG DEL CICLE VITAL. ENFORTIMENT I AUTONOMIA.

  • Mireia Ambrós, Psicopedagoga. Coordinadora de programes a Episteme. Col·laboradora i assessora de la Subdirecció general de Drogodependències del Departament de Salut.
  • Ainoa Mateos, Pedagoga. Doctora en Pedagogia, professora agregada de la Facultat d’Educació de la UB. Membre del Grup de Recerca en Intervencions Socioeducatives a la Infància i la Joventut(GRISIJ).
  • Asunción Pié, Doctora en Pedagogia, professora i investigadora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la UOC. Membre del Grup de Recerca CareNet. Care and Preparedness in the Network Society (IN3-UOC).
  • Carme Montserrat, Pedagoga i doctora en Psicologia, professora i investigadora, Coordinadora de Liberi, grup recerca en infància, joventut i comunitat, de l’IRE i Vicedegana de la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG.
  • Miquel Àngel Prats, Doctor en Pedagogia. Professor titular de Tecnologia Educativa i investigador responsable d'eduTIC del Grup de recerca PSiTIC (Pedagogia, Societat, Innovació i TIC) de la FPCEE Blanquerna de la URLL.
  • Helena Tolosa, Psicopedagoga. Assessora familiar i escolar sobre assetjament i bullying. Especialitzada en teràpia familiar sistèmica i pràctiques restauratives. Membre de la Xarxa d’Expertes del COPEC.
  • Sílvia Vilasaló, Pedagoga, Postgrau en Mindfulness i relació d’ajuda. Tècnica de Formació i Empresa a l’Àrea d’Intermediació Laboral d’ASPID (Associació de paraplègics i discapacitats físics de Lleida).
  • Joan Segarra, Pedagog. Especialitzat en Direcció i Gerència d’entitats de l’Economia Social i del Tercer Sector, actualment President de La Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya.
Agrair també a les COMUNICACIONS que es van presentar el dia 16 de setembre per la tarda, on es va donar exemple de bones pràctiques des de la PEDAGOGIA i la PSICOPEDAGOGIA, projectes amb la participació de PEDAGOGS/GUES i PSICOPEDAGOGS/GUES:
  • “Conviure amb l’epilèpsia: una malaltia invisible” – Susanna Arjona (psicopedagoga) – Espai AriaVital de psicopedagogia i psicoteràpia.
  • “Grups d’acompanyament educatiu per famílies: d’usuaris a facilitadors apoderats” – Arnau Careta (psicopedagog) i Neus Ballesteros (pedagoga) – Barcelona, Espai de Supervisió.
  • “Intervencions assistides amb gossos en l’atenció residencial a la infància i l’adolescència” – Co-presentat per Laura Pascual (psicopedagoga) i Victoria Pastor (pedagoga)– CRAE Les Vinyes.
  • “Vintiquatreset” – Sandra Jurado (pedagoga) – Median T la Danza.
Honrar la dedicació dels membres dels COMITÈS que representaven al Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, que han treballat en equip amb els representants dels altres col·legis CEESC, COPC i TSCAT. Un treball d’equip que ha contribuït que puguem celebrar que la quarta edició del Congrés hagi estat tot un èxit. Gràcies i enhorabona a la nostra presidenta del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, Rosa Rodríguez (Comitè Institucional), M. Concepció Torres i Roger Caro (Comitè Científic), Laura Cirera i Susagna Riera (Comitè Organitzador) i Montserrat Juanpere (Comitè Assessor). Professionals que han estat a l’altura de l’organització del Congrés tot i les adversitats promogudes per la pandèmia de la Covid.

Seguirem defensant i donant visibilitat a les PEDAGOGUES, PEDAGOGS, PSICOPEDAGOGUES i PSICOPEDAGOGS en la cinquena edició del Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats.

Gràcies a totes i tots els que n’heu format part, tant en presencial com en streaming. Hem pogut sentir i notar el vostre compromís, la vostra força, energia i suport durant tot el procés d’organització i lideratge d’una edició on la nostra representació era clau.

Ens veiem al V Congrés de Serveis Socials Bàsics i Especialitzats.

Seguim endavant,

Salut i Pedagogia

JA POTS LLEGIR LA NOTA DE PREMSA DEL IV CONGRÉS DE SERVEIS SOCIALS BÀSICS I ESPECIALITZATS

Data de publicació: 23/9/2021