INICI > Col·legiació > Estudiants > Col·laboracions
Estudiants de Pedagogia de la UB visiten el COPEC
L’Oriol Ortega, l’Anna Torner, la Núria Torrijo, la Saïda Benhoura i la Berta Roig, membres del Consell d’Estudis, i representants de la última promoció de la llicenciatura de Pedagogia de la Universitat de Barcelona, han estat rebuts pel president del COPEC, Josep M. Elias, en la visita que al Col·legi del proppassat 12 de gener.
La visita s’ha portat a terme a iniciativa dels representants dels estudiants de 3r i 4rt de la llicenciatura de pedagogia amb la petició d’incorporar, al COPEC com a estudiants associats, als companys de promoció de 3r, ja que segons els Estatuts del Col·legi de Pedagogs de Catalunya, només es poden associar els estudiants d’últim curs.
En la trobada s’han debatut temes de gran interès, com l’extinció del pla d’estudis de la llicenciatura, la necessitat de disposar d’un referent que faciliti la transició, amb acompanyament i suport, de la vida acadèmica a la professional, la importà ncia de la vinculació a un col·lectiu professional, etc.
Per part del Col·legi, Josep M. Elias, manifestà la satisfacció amb què el COPEC rep aquesta representació estudiantil de futurs professionals de la pedagogia, i els informà que, en la Junta de Govern del 18/12/2010 celebrada a Tarragona, es va aprovar, de forma excepcional i ateses les circumstà ncies de l’extinció del Pla d’Estudis, incorporar als estudiants de 3r de la llicenciatura de Pedagogia de la Universitat de Barcelona.
Conjuntament van explorar els canals de participació del COPEC, on quedaria vinculada la petició d’associació dels estudiants de les promocions de 3r i 4t, motiu de la trobada, com la participació a la Vocalia d’estudiants, col·laboració als Grups de Treball, cohesió d’estudiants d’altres universitats, reivindicació de la figura professional del pedagog/a i psicopedagog/a.
Ambdues parts han valorat molt positivament la trobada, on s’ha posat de manifest les potencialitats que, a partir de sinergies, es poden desenvolupar, i les perspectives que això pot aportar a la pedagogia.
Data de publicació: 14/1/2011