Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com Previsió convocatòria d´ORIENTACIÓ EDUCATIVA<br> | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia i Escola

Previsió convocatòria d'ORIENTACIÓ EDUCATIVA

El Departament d’Educació ha presentat a les organitzacions sindicals, en el marc de la Mesa Sectorial, una proposta de convocatòria de places a cossos docents per al 2011. Dins de les especialitats previstes per Educació, cal destacar les especialitats a les que els titulats/des en pedagogia i psicopedagogia tenen accés: 

  • ORIENTACIÓ EDUCATIVA: 160 places
  • INTERVENCIÓ SOCIOCOMUNITÀRIA: 75 places
  • SERVEIS A LA COMUNITAT: 80 places

 El COPEC, enguany, ha organitzat un curs de preparació per a l’especialitat d’ORIENTACIÓ EDUCATIVA, la informació del qual està disponible a l'apartat d'AULA DE PEDAGOGIA, de la web del COPEC.

 

Dins la proposta de convocatòria presentada per Educació estan previstes, també, 60 places per a l’especialitat de Formació i Orientació Educativa (FOL), mòdul del currículum de Cicles Formatius de Grau Mig i Superior, al que no es contempla l’accés als pedagogs/gues i psicopedagogs/gues, un dels fronts de lluita que el Col·legi de Pedagogs de Catalunya manté amb el Departament d’Educació i el Ministerio de Educación.

 

Es dona la paradoxa que, a l'especialitat FOL de Formació Professional, sí està contemplat l’accés a disciplines, de l'àmbit de les Ciències Socials, amb els que la Pedagogia i la Psicopedagogia comparteix espai professional en l’àmbit de l'orientació i la inserció laboral fora del sistema educatiu.

 

Aquesta és una reivindicació que també porta a terme el Col·legi Oficial de Pedagogia i Psicopedagogia de les Illes Balears, i que caldrà elevar com a CONSEJO GENERAL DE COLEGIOS OFICIALES DE PEDAGOGOS Y PSICOPEDAGOGOS, al ministre GABILONDO, que és qui té les competències en aquest afer, per a què, s’esmeni per Decret aquest greuge comparatiu que pateixen pedagogs/gues i psicopedagogs/gues i que no té cap fonamentació acadèmica i competencial. Sinó que es tracta d’un de tants errors político/tècnic que pateix la pedagogia en l’àmbit educatiu.