INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio
"PEDAGOGIA I SALUT EN EL MARC DE LA XARXA TARRAGONA SALUDABLE" - TARRAGONA RÀDIO
TARRAGONA RÀDIO - 30/04/2026
"PEDAGOGIA I SALUT EN EL MARC DE LA XARXA TARRAGONA SALUDABLE"
M. Concepció Torres, Doctora en Pedagogia i Presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC.
"Ja fa bastants anys que estem col·laborant en la Xarxa Tarragona Saludable i des del COPEC cada any fem alguna proposta. Enguany hi ha una proposta diferent en la que intervé Pau Rodrigo, vocal del COPEC a Tarragona, i en la que jo hi donaré suport i estarem amb alumnes de 4t de primària a l’Escola Marcel·lí Domingo de Sant Pere i Sant Pau (Tarragona), aquest dijous 30 d’abril, on farem un taller anomenat "El Bullying fa mal, obrim els ulls", amb una sèrie d’activitats que els infants hauran de fer per tal de pensar i repensar en aquestes situacions. És una eina reflexiva per veure com podem notar on hi ha un assetjament. De vegades als més joves els hi es difícil diferenciar una broma d’assetjament, i el taller tracta de posar-te en el lloc de l’altre per entendre si això és correcte o no."
"D’aquesta manera, veiem que la pedagogia també pot ajudar a prevenir alguns contextos que de vegades dificulten la relació entre ells i elles i l’aprenentatge."
"La pedagogia ens serveix per crear activitats que des de l’experiència pugui arribar a una reflexió de situacions que actualment es donen, malauradament, en contextos educatius. Penso que fer aquesta prevenció a través d’activitats lúdiques i reflexives poden millorar la relació de grup i el benestar emocional. Aquestes activitats amb mirada pedagògica poden ajudar. Si la situació fos més greu, ja necessitaríem d’altres professionals."
"Des de la pedagogia també es poden tractar temes de dificultats d’aprenentatge, millorar el clima de l’aula amb dinàmiques de grup, tècniques d’estudi... Tot aquest ventall vinculat a l’àmbit educatiu es el que es pot treballar des de la pedagogia, entre d’altres temes."
"Des del COPEC es fan moltes activitats obertes virtuals de formació per professionals per pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, mestres, estudiants... La virtualitat es una eina que ens permet estar presents en tot el territori."
ESCOLTA LA SEVA INTERVENCIÓ A TARRAGONA RÀDIO
Data de publicació: 4/5/2026





