Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com INAUGURACIÓ ACTE DE NADAL 2025 | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Presidència > Parlaments actes

INAUGURACIÓ ACTE DE NADAL 2025

INAUGURACIÓ

Bona dia a tothom,

És un plaer donar-vos la benvinguda a aquest acte de Nadal del COPEC, un espai que any rere any ens permet fer una pausa, retrobar-nos i compartir allò que ens uneix com a col·lectiu professional i com a comunitat humana. 

El Nadal és temps de balanç, però també d’esperança. Temps per reconèixer el camí fet i, alhora, per projectar-nos cap al futur amb il·lusió. En aquest sentit, el COPEC és molt més que una institució: és una comunitat compromesa amb el coneixement, l’ètica professional i el valor transformador de l’educació, la pedagogia i la intervenció social.

L’acte d’avui n’és una bona mostra. 

D’una banda, tenim el plaer de presentar el llibre "La Mediació sistèmica" de la col·legiada Marta Ponce, una obra que posa en valor el diàleg, la gestió positiva dels conflictes i la cultura de la pau. La mediació no és només una eina professional, sinó també una manera d’entendre les relacions humanes, especialment necessària en el context social i educatiu actual. Aquest llibre representa una aportació rigorosa i valuosa al nostre camp i reforça el compromís del COPEC amb la formació i la reflexió de qualitat.

També celebrem el talent, la creativitat i l’experiència amb el concurs de Micro Relats Sènior "Els Valors Pedagògics del Nadal", que ens recorda que la trajectòria professional i vital és una font inesgotable de saviesa, sensibilitat i mirada crítica. A través de la paraula escrita, aquests relats ens connecten amb emocions, records i valors que formen part de la nostra identitat pedagògica col·lectiva.

I, mirant cap al futur, volem reconèixer i impulsar les noves generacions amb el concurs “El titular del futur”, del grup Joves Pedag@gs. Un espai que dona veu a idees noves, mirades innovadores i propostes pedagògiques compromeses amb una educació més justa, inclusiva i transformadora. Acompanyar als joves professionals és també una manera de garantir la continuïtat i la força del nostre col·lectiu.

Tot seguit dono la paraula al vocal Joan Gamero qui conduirà la presentació del llibre. 

CLOENDA 

Aquest any ha estat ple de reptes, però també de projectes compartits i aprenentatges. Per això, trobades com la d’avui tenen un valor especial: ens permeten agrair la tasca de totes les persones que feu possible el COPEC — junta, professionals, col·laboradors, equips i institucions— i reforçar els vincles que ens uneixen.

Aquest acte ha estat un espai de reconeixement, de celebració i de trobada. Un moment per compartir, amb calma, els fruits del treball fet i per renovar el nostre compromís amb la professió i amb la societat.

Us desitgem que aquest Nadal sigui temps de pau, salut i esperança, i que el nou any ens porti noves oportunitats pedagògiques per continuar creixent junts, personalment i professionalment.

Gràcies per ser aquí. Gràcies per formar part del COPEC.

Ara toca brindar i desitjar-nos molt bon nadal i recordar el nostre lema pel 2026 La pedagogia és viva, la societat avança

Data de publicació: 13/12/2025