INICI > Recerca i Comissions > Grup Pedagogia Sènior
EL GRUP DE PEDAGOGIA SÈNIOR PREMIA EL MICRORELAT "LA MÀGIA DE LA PARAULA"
El Grup de Pedagogia Sènior del COPEC va celebrar el seu Concurs de Microrelats amb el tema "Els valors pedagògics del Nadal", una iniciativa per compartir art i pedagogia des de l’experiència i el bagatge pedagògic dels col·legiats/des. Aquesta activitat forma part de les accions impulsades pel grup per fomentar la cultura i el lleure entre els col·legiats i col·legiades de més de 60 anys.
A la convocatòria van respondre un total de 8 participants, que van presentar microrelats entre 250 i 300 caràcters, abordant la temàtica del Nadal des d’una perspectiva pedagògica.
Els microrelats presentats han estat els següents:
-
UN AMIC INVISIBLE (Col·legiat nº 542)
-
VERDADER SENTIT DE L’EDUCACIÓ (Col·legiat nº 59)
-
FEM PEDAGOGIA (Col·legiat nº 38)
-
NADAL DALT LA CADIRA (Col·legiat nº 2730)
-
ESCOLTO, PER TANT, SENTO (Col·legiat nº 1804)
-
LA MÀGIA DE LA PARAULA (Col·legiat nº 55)
-
EL GLOBUS I LA LLUNA (Col·legiat nº 76)
-
UN TOC DE DAMA IMPRESCINDIBLE (Col·legiat nº 2802)
El jurat, format per Dolors Prats Martínez (coordinadora del Grup Pedagogia Sènior), Rosa Rodríguez Gascons (secretària de la Junta de Govern) i Xavier Ureta Buxeda (membre del Grup de Pedagogia Sènior), va valorar els relats presentats tenint en compte la seva connexió amb la pedagogia i els valors del Nadal.
Finalment, el jurat va decidir atorgar el premi al microrelat guanyador a Montserrat Alguacil de Nicolàs (col·legiada nº 55) per la seva proposta titulada "La màgia de la paraula", un relat que destaca pels seus valors pedagògics i la seva reflexió sobre el Nadal des d’una perspectiva educativa.
L’acte de lliurament del premi es va realitzar el passat 13 de desembre en l’Acte Institucional de Nadal i des del Grup de Pedagogia Sènior s’agraeix la participació de tots els col·legiats i col·legiades en aquesta iniciativa que fomenta la creativitat i la reflexió pedagògica.
Felicitats a la guanyadora i a tots els participants!
LA MÀGIA DE LA PARAULA
—Hola—digué la Clara—. Passa, benvingut! La teva mare m’ha dit que fa deu dies que vas arribar a Badalona i que enyores tant Paraguai, els avis i els cosins que has perdut les paraules.
En Nahuel abaixa el cap.
—No cal que parlis —continuà la Clara— només escolta. Les paraules tornaran quan estiguis a punt. Farem un tracte: Jo et llegiré històries de com se celebra el Nadal a Catalunya i tu, quan tinguis ganes, em parlaràs del Nadal a Paraguai.
En Nahuel es mostra indiferent.
Clara, pedagoga de professió i, ara jubilada, fa de voluntària a l’Ateneu Sant Roc, i sovint recorre als clàssics quan se li presenta un repte. Pensa en Rosa Sensat que afirmava que la primera tasca d’un educador és conèixer les necessitats de l’infant.
—Mira, aquest llibre explica què és el tió, t’ho llegiré a poc a poc, a veure si t’agrada.
En Nahuel mira les il·lustracions, però no diu res.
A partir d’aquell dia, cada dimarts, es repeteix la mateixa rutina, tret d’uns canvis sensibles que la Clara aprecia. Ara és en Nahuel qui s’acosta a la biblioteca, agafa el conte i l’apropa a la Clara. Ja no es dedica simplement a observar els dibuixos, també es fitxa en la lletra i segueix amb atenció la veu de la Clara.
—Bona tarda, t’he portat un regal, a veure si saps què és
En Nahuel somriu i trenca nerviosament el paper brillant que embolica l’obsequi.
—Tió!, diu alegrement en Nahuel
—Ja t’ho pots portar a casa i donar-li mandarines!
—Brillan estrellas en el Chaco azul,
la Navidad es luz en cada corazón – recita en Nahuel.
—Quin poema tan bonic, Nahuel, xoca-la! Ja hem complert el primer pacte, anem pel segon...
--
Montserrat Alguacil de Nicolàs, col·legiada núm. 55
Data de publicació: 14/12/2025





