Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´A L’ESCOLA TOT S’HI VAL?´, ARA CRIATURES - JOAN GAMERO | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"A L’ESCOLA TOT S’HI VAL?", ARA CRIATURES - JOAN GAMERO

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "A L’ESCOLA TOT S’HI VAL?", ARA CRIATURES - JOAN GAMERO


ARA CRIATURES - 05/05/2025

"A L’ESCOLA TOT S’HI VAL?"

Joan Gamero, Coordinador del Grup de Recerca de Mediació

L’uniforme –més enllà del tradicional– i la bata com a terme intermedi eviten la diversitat de models de vestimenta que es troben en una aula i poden generar conflicte i promouen la comparació, a més de, probablement, no complir la premissa de la comoditat.

L’uniforme té “mala premsa”, però hi ha moltes més virtuts: Unifica i, per tant, genera igualtat sobretot en l’ús de marques de roba que no totes les famílies es poden permetre. A més, en general és més econòmic i no és incòmode, perquè es poden dissenyar uniformes que primin la comoditat i, alhora, no fomentin desigualtats de gènere.

Si l’escola no opta per l’uniforme o la bata sí que cal redactar unes normes de convivència que limitin, justament, els elements que distorsionen el dia a dia a l’aula, com poden ser les xancletes a l’estiu, l’equipament esportiu quan no hi ha educació física o els pantalons curts a l’estiu.

Evitaria moltes discussions a les famílies, que ja han tirat la tovallola. Considero que és una “manca de límits” deixar escollir a la canalla la roba que es posa cada matí, soc partidari d’unes “normes bàsiques” que cal complir.

POTS LLEGIR L’ARTICLE COMPLET A ARA CRIATURES


Data de publicació: 5/5/2025