Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´ELS NOUS USOS DE L’AGENDA ESCOLAR´, ARA CRIATURES - JOAN GAMERO | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"ELS NOUS USOS DE L’AGENDA ESCOLAR", ARA CRIATURES - JOAN GAMERO

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "ELS NOUS USOS DE L’AGENDA ESCOLAR", ARA CRIATURES - JOAN GAMERO


14/01/2025 - ARA CRIATURES

"ELS NOUS USOS DE L’AGENDA ESCOLAR"

Joan Gamero, pedagog i Coordinador del Grup de Recerca de Mediació.

"Avui dia les agendes no s’utilitzen de la mateixa manera que fa vuit o deu anys. L’ús punitiu ha quedat descartat i es considera, cada cop més, una eina pedagògica. És a dir, els docents ja no la fan servir per transmetre als pares comentaris negatius sobre els alumnes. Això es fa, si cal, a través de correus electrònics i altres aplicacions de comunicació escola-família. L’agenda, en canvi, es treballa com una eina que pot aportar als infants capacitat d’organització i planificació, perseverança, rutines, hàbits, responsabilitat."

"L’agenda no és bona o dolenta per si mateixa, sinó que tot depèn de com s’utilitza. S’aconsella que, per part del docent, es busqui algun moment al llarg de la jornada escolar per “treballar” l’agenda i fer-ho de manera conjunta amb tota la classe. Va molt bé que els infants es responsabilitzin i hi anotin coses, una pràctica que en els primers anys requereix un seguiment per part del mestre o mestra. De cara a les famílies, també cal reservar un espai per revisar i fer seguiment de l’agenda dels seus fills. D’aquesta manera, poden fer també un millor acompanyament."

"Les eines digitals poden ser útils i fins i tot més àgils en aquestes edats pels calendaris o per a les notes a les famílies, però acaben perdent la funció educativa que tenen les agendes en paper per als alumnes."

Llegeix l’article complet a ARA CRIATURES

Data de publicació: 14/1/2025