INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Universitats
JORNADA D’ORIENTACIÓ - FACULTAT D’EDUCACIÓ UB: "EL PERFIL DEL PEDAGOG/A, AVUI"

La Facultat d’Educació de la UB, ha organitzat del 11 al 15 de març la Setmana d’Orientació Professional adreçada als estudiants dels últims cursos dels Graus que s’imparteix la Facultat, entre els que està el GRAU DE PEDAGOGIA. Al llarg de la Setmana han intervingut diferents professionals vinculats a l’orientació professional, amb l’objectiu d’informar i orientar en les sortides professionals i resoldre els dubtes que els estudiants puguin plantejar.
Avui 15 de març Silvia Vilasaló, pedagoga, vocal del COPEC a Lleida i experta en Orientació Professional, ha participat en les Jornades en les sessions -matà i tarda- adreçades als estudiants de 3er. i 4rt. de PEDAGOGIA, amb la Ponència "El perfil del professional de la PEDAGOGIA, avui" on ha presentat el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya com a referent professional un cop hagin acabat els estudis, i ha centrat la ponència en els contextos d’intervenció professional del PEDAGOG/A, del que s’ha destacat:
- SITUEM AL PEDAGOG/A i AL PSICOPEDAGOG/A: qui és el Pedagog/a, què fa (funcions) i on ho fa (contextos professionals).
- CONTEXT EDUCATIU FORMAL: Educació obligatòria, post-obligatòria i superior, Serveis Educatius, Educació Local i Comunità ria, Formació d’adults.
- CONTEXT SOCIAL: Serveis Socials i Salut , Sociocultural i socioeducatiu JustÃcia i Mediació.
- CONTEXT LABORAL I EMPRESARIAL: Organitzacions, Ocupació, Consultoria.
- BORSA DE TREBALL COPEC 2023: Organitzacions col·laborares, Ofertes i convocatòries, contractadors
- RECURSOS: Entitats i organitzacions contractadors, documents professionalitzadors, afiliació com a estudiants, convenis col·lectius.
"per decidir cap a on em vull enfocar, en quin à mbit professional (social, educatiu formal o empresa) vull desenvolupar la meva trajectòria professional, primer cal que treballi en l’autoconeixement de les fortaleses i competències que tinc i on penso que puc aportar més. Després ja podrem valorar si ens agrada més treballar en intervenció directe amb les persones, o preferim treballar en un espai de reflexió, creació i disseny. Fem el que fem, estarem contribuint a acompanyar a les persones -de qualsevol edat- en el seu procés de canvi, evolució, i l’aprenentatge al llarg i ample de la vida."
Data de publicació: 15/3/2024