Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com COPEC ACULL LA DRA. VALÈNCIA GONZALEZ, COLÒMBIA, AMB ´APRENDER LA VIDA, UN ASUNTO DE LA EDUCACIÓN´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Relacions institucionals > Universitats

COPEC ACULL LA DRA. VALÈNCIA GONZALEZ, COLÒMBIA, AMB "APRENDER LA VIDA, UN ASUNTO DE LA EDUCACIÓN"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > COPEC ACULL LA DRA. VALÈNCIA GONZALEZ, COLÒMBIA, AMB "APRENDER LA VIDA, UN ASUNTO DE LA EDUCACIÓN"

El Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya ha acollit la Conferència "APRENDER LA VIDA, UN ASUNTO DE LA EDUCACIÓN", impartida per la doctora Gloria Clemencia Valencia González, de Colòmbia, durant la seva estada a Catalunya convidada per la URV, en el marc del Seminari Internacional, en format híbrid,  organitzat pel COPEC i la FCCP de la URV.

Una Comissió de col·legiats/des han acollit, a la seu del COPEC a Barcelona, a la Dra. Valencia González, i una vintena de professionals i estudiants de la pedagogia i l’educació, han seguit la seva conferència per streaming.

El vicepresident  doctor Antoni Navio, en la inauguració del Seminari, ha destacat l’excel·lència de la conferenciant i el privilegi que significa tenir-la al COPEC, en paraules seves "La professió de pedagogia s’enriqueix amb la visita de la doctora Valencia González, qui ens transporta a l’educació de Colòmbia, compartint amb nosaltres tesis pedagògiques des de perspectives culturals diferenciades i, a la vegada, amb el fort vincle que ens uneix la pedagogia com a ciència de l’educació"

La doctora M. Concepció Torres, professora de la URV, ha fet la presentació destacant del seu CV el seu perfil docent i investigador del Doctorat en Educació de la Universitat Católica de Manizales, treballant en la línia d’educació i  democràcia i d’educació i subjectivitat, posant l’enfoc la intercultularitat.  Dra. Política Educativa per la Universitat de Salamanca.

la doctora Gloria Clemencia Valencia González, ha impartir una brillant conferència interpel·lativa, amb postulats de la pedagogia critica i de conscienciació de Freire, sobre la raó i el sentir en un mon globalitzat amb un model econòmic en les que les minories queden fora. D’aquí el títol "APRENDER LA VIDA, UN ASUNTO DE LA EDUCACIÓN", de la que destaquem postulats com:

  • L’educació, la democràcia i la interculturalitat, son tres elements clau que influeixen en la forma com aprenem i entenem el món que ens envolta.
  • L’educació no s’ha de limitar als coneixements acadèmics. És un procés viu, evolutiu, que permet comprendre’ns a nosaltres mateixos i a les nostres relacions.
  • La vida humana és la nostra principal font de coneixement, i cada interacció, cada experiència, ens ofereix l’oportunitat d’aprendre i créixer com a ser humà.
  • La interculturalitat és riquesa de cultures i experiències humanes que coexisteixen. En un món globalitzat, és essencial reconèixer i valorar aquesta diversitat. 
  • Una educació basada en la democràcia capacita per participar activament en la presa de decisions, a qüestionar i contribuir al desenvolupament de la societat.
  • Quin paper ha de tenir la pedagogia des de la polarització de la globalització tecnificada, fins a les comunitats que viuen sense connectivitat amb la resta del mon?
  • L’educació és un procés de construcció social, sostinguda pel contacte, la comunicació i l’intercanvi entre formes culturals, pròpies de la diversitat.
  • El que no hem après de la pandèmia, ho haurem d’aprendre del canvi climàtic.
  • La pedagogia ens ha de fer qüestionar què aprenem d’allò humà, condicionat com està pels canvis biològics i també pels canvis tecnològics.
  • La humanitat està fent un salt quàntic, sense haver-se interrogat sobre les coses i les s’estan naturalitzant sense que ningú en faci cap retorn. 
  • Ens movem i aprenem per les emocions, a través de les pantalles podem percebre les emocions dels altres, tanmateix un estudi ha comprovat que en la presencialitat els batecs del cor de les persones se sincronitzen.
  • Tenim la tendència de pensar que el que no es pot verbalitzar, no existeix. Com establir la dialògica quan una paraula no existeix, però el contingut si?
  • La comunitat indígena te molt per ensenyar al model capitalista, per ells la terra no és per explotar-la sinó per l’alimentar-nos i s’ha d’estimar i cuidar. Cal repensar la nostra relació amb la terra.

Ressenya doctor Martí Teixidó >>>

_________________________________________________________

SEMINARI INTERNACIONAL: "APRENDER LA VIDA, UN ASUNTO DE LA EDUCACIÓN"

Seminari obert, adreçat a pedagogs/gues, psicopedagogs/gues, estudiants, professionals de qualsevol disciplina interessats/des en la temàtica.

Format híbrid: telemàtic per ZOOM i presencial a COPEC Barcelona 22/02/2024


INAUGURA I CLOU

  • Antoni Navio, vicepresident del Col·legi Oficial del Pedagogia de Catalunya
CONFDERÈNCIA: "APRENDER LA VIDA, UN ASUNTO DE LA EDUCACIÓN"

MODERA

  • M. Concepció Torres, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC

Data de publicació: 22/2/2024