Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´CATALUNYA COMPTARÀ AMB LES APORTACIONS DELS PEDAGOGS/GUES PER MILLORAR L’EDUCACIÓ´ - AGÈNCIA EFE | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"CATALUNYA COMPTARÀ AMB LES APORTACIONS DELS PEDAGOGS/GUES PER MILLORAR L’EDUCACIÓ" - AGÈNCIA EFE

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "CATALUNYA COMPTARÀ AMB LES APORTACIONS DELS PEDAGOGS/GUES PER MILLORAR L’EDUCACIÓ" - AGÈNCIA EFE


AGÈNCIA EFE - 19/01/2024


Article de la periodista Carme Picart a partir de la Reunió del COPEC amb la Consellera d’Educació, Anna Simó, el passat 16 de gener.

La Conselleria d’Educació comptarà amb les aportacions del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya en el debat per millorar els nivells educatius, després que aquest organisme manifestés a la Generalitat el seu malestar per no formar part del grup de 18 experts designats per a aquest fi. La cúpula de la Conselleria, liderada per Anna Simó, va mantenir ahir una reunió amb els màxims representants del COPEC, en la qual la titular d’Educació va traslladar la seva intenció d’«estendre el debat» a «qui puguin aportar coneixements i experiència» perquè «no es limiti al grup impulsor», ha dit a EFE la presidenta dels pedagogs/gues catalans/es, Victoria Gómez Serés. Prèviament a la reunió, la Conselleria va enviar una carta al COPEC, a la qual ha tingut accés EFE, on ha assenyalat que «pretenem que aquest debat de país no es limiti al grup impulsor, sinó que arribi a totes aquelles persones experts/es i institucions com el Col·legi Oficial de Pedagogia que volen implicar-se».

Pel que fa al grup d’experts/es, en la carta, Educació va comunicar al COPEC que «no hem pogut incorporar totes les persones, entitats i actors que han mostrat la seva disponibilitat a treballar per la millora del sistema educatiu català i que hauríem volgut incorporar». La presidenta del Col·legi ha valorat la reunió amb Educació com a «molt positiva» i ha argumentat que el grup d’experts/es «farà una tasca durant dos mesos» ja que el «problema de l’educació necessita més temps» i un debat «amb més profunditat per resoldre’s». A la reunió, el COPEC va detallar a la consellera com és la figura del pedagog/a i les seves atribucions, així com els plans d’estudi a les diferents universitats on s’imparteix aquesta titulació. La intenció era «argumentar que són necessaris més pedagogs i pedagogues al món educatiu» i que les seves aportacions «ajudarien a disminuir els problemes actuals», ha dit la presidenta del COPEC.

A causa de la manca de pedagogs/gues als centres, en l’actualitat, per regla general, aquestes funcions estan delegades en el professorat, que «no és especialista» i en els Equips d’Assessorament Pedagògic, «que no poden arribar a tot» i que «necessiten un primer cribatge des del centre que pot oferir el pedagog/a», ha dit Goméz Serés. Pel que fa a això, la presidenta dels pedagogs/gues ha dit que la consellera «te molt clar que els mestres estan desbordats». El secretari de Transformació Educativa, Ignasi García Plata, que també estava present a la reunió, va confirmar la intenció de la Conselleria d’«obrir un camí perquè hi hagi més fluïdesa en la col·laboració amb el COPEC», ha afegit Gómez Serés.

Exclosos del Consell Escolar
En la mateixa reunió, el COPEC va traslladar a la consellera el seu malestar per no formar part del Consell Escolar de Catalunya, un òrgan que està en vies d’ampliació dels seus membres, pel que Anna Simó va comunicar als pedagogs/gues que podrien entrar a formar-ne part. El Col·legi porta més de 20 anys reivindicant poder formar part del Consell Escolar, ha recordat la presidenta, que també ha deplorat aquesta «exclusió inexplicable». Els pedagogs/gues estem «inexplicablement invisibilitzats» quan «tenim molt a aportar», ha lamentat.

Diverses línies de cooperació
A part de les aportacions en educació a l’estendre el debat per millorar el nivell educatiu, la consellera es va comprometre amb el COPEC a comptar amb les seves aportacions en l’elaboració de la guia d’orientació afectivosexual que s’està elaborant. També es va comprometre a tenir en compte les aportacions del COPEC en el nou Decret d’Orientació Educativa que la Conselleria està acabant. Així mateix, Anna Simó va demanar el decàleg del COPEC sobre l’ús de mòbils als centres educatius, en el marc de la normativa que està preparant la conselleria per a la seva regulació als centres educatius.

ARTICLE DISPONIBLE A MAGISNET

Data de publicació: 19/1/2024