Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´ALTES CAPACITATS: SI NO MIREM, NO ES VEUEN´ - INÈDIT MAGAZINE | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"ALTES CAPACITATS: SI NO MIREM, NO ES VEUEN" - INÈDIT MAGAZINE

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "ALTES CAPACITATS: SI NO MIREM, NO ES VEUEN" - INÈDIT MAGAZINE

INÈDIT MAGAZINE - 01/12/2023

"ALTES CAPACITATS: SI NO MIREM, NO ES VEUEN"

"El Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, COPEC, va organitzar la primera jornada dedicada a l’abordatge de les altes capacitats des de la neurociència. La jornada va presentar els estudis i investigacions que duen a terme el Grup de Recerca a Altes Capacitats i Diversitat, (GRAC) dins del COPEC, dirigit i coordinat per Mónica Fernández, psicopedagoga qui defineix les altes capacitats com aquelles que mostren una competència o rendiment superior respecte al grup normatiu en un o més dominis. La neurociència és la disciplina que estudia el funcionament del cervell. Aquesta ciència contribueix a la comprensió dels processos neurològics relacionats amb les habilitats cognitives avançades o excepcionals."

Mónica Fernández, Coordinadora del Grup de Recerca d’Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat.

"Hi ha talents simples, com les habilitats matemàtiques, i talents complexos, com el talent artístic-figuratiu, on la lògica, la creativitat i altres habilitats conflueixen. També classifiquem segons la precocitat, que es manifesta des de la infància fins als 10 anys aproximadament."

"La detecció sovint prové d’indicadors observats per les famílies, com el desenvolupament primerenc a la infància o la capacitat per aprendre ràpidament. A més, destaca la importància de fer ús de guies com la publicada pel Departament d’Educació, i la participació d’equips especialitzats en la detecció i atenció educativa com ara els equips d’orientació de secundaria, o els d’assessorament psicopedagògic."

"Pensem que se les apanyen sols, però no és així. Aquests infants necessiten ajuda, com qualsevol altre alumne amb necessitats educatives. És molt important considerar-los part del projecte educatiu del centre i que siguin un alumne més com qualsevol altre."

David Buenodirector de la càtedra de Neuroeducació a la Universitat de Barcelona, Doctor en Biologia, professor de Genètica i conferenciant de la I Jornada d’Altes Capacitats: Abordatge des de la Neurociència.

"Una persona amb predisposició genètica, però sense una educació sòlida, pot no arribar a manifestar completament les seves capacitats, mentre que algú amb predisposició a habilitats no necessàriament altes pot revelar el seu potencial amb una educació adequada."

"Als infants amb altes capacitats se’l deuria estimular però no pressionar». És fonamental el temps lliure i el joc amb altres nens de la seva edat, o fins i tot el temps de no fer res. Normalment hi ha molta pressió sobre què ha de fer un nen amb altes capacitats."

LLEGEIX LA NOTICIA COMPLETA A INÈDIT MAGAZINE

Data de publicació: 2/12/2023