Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´L’EDUCACIÓ INCLUSIVA´, JOAN GAMERO - INFORMATIUS COPE CATALUNYA - ANDORRA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

"L’EDUCACIÓ INCLUSIVA", JOAN GAMERO - INFORMATIUS COPE CATALUNYA - ANDORRA

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "L’EDUCACIÓ INCLUSIVA", JOAN GAMERO - INFORMATIUS COPE CATALUNYA - ANDORRA

INFORMATIUS COPE CATALUNYA ANDORRA - 14/09/2023


Joan Gamero, pedagog i membre de la Comissió de Pedagogia i Escola del COPEC.

"No considero una assignatura pendent la inclusió dels alumnes amb necessitats educatives especials, més aviat ha evolucionat en el temps i les necessitats socials són diferents i a vegades la concepció d’escola també va canviant."

"Això va dins del que nosaltres anomenem Educació Inclusiva, una aposta molt important per la integració. M’agradaria portar-ho al pla objectiu: una cosa és la percepció d’una família de com està el seu fill/a amb necessitats i una altra cosa és el que es fa des del Departament o des de la societat per acollir i perquè tots els alumnes estiguin convivint junts, que d’això tracta la Inclusió Educativa."

"Aquí hauríem de diferenciar els alumnes amb necessitats educatives especials i els alumnes NESE, que són necessitats educatives però d’àmbit universal. Considero que estem parlant d’alumnes amb discapacitat física, intel·lectual, visual, amb trastorns d’espectre autista o trastorn de conducta... Molts d’aquests alumnes anaven a escoles d’educació especial, quedaven exclosos. Això no està bé pedagògicament, i d’aquí neix la necessitat de la inclusió."

"A partir d’aquí, el Departament i les escoles ens posem al dia fent un esforç superior, aprenent de l’experiència. Perquè la societat pugui tenir una idea més clara, si parlem de Catalunya, tenim 1.600.000 alumnes aproximadament, uns 8.800 menys que el curs passat. Tanmateix, el professorat ha augmentat."

"Si integrem a un alumne en una aula estàndard, el que necessita el professor és un reforç i una ajuda perquè aquest alumne pugui desenvolupar la seva capacitat. Parlem de plans individualitzats, i d’un nombre determinat de professionals i serveis especialitzats que assessoren i ajuden a les escoles. Gestionar tot això és un repte i evidentment no ho podem saber tot, necessitem treballar en xarxa, necessitem l’equip d’assessorament pedagògic amb qui a partir del treball en xarxa s’elaboren els plans individualitzats per aquests alumnes."

"Si nosaltres apostem per la inclusió, hem d’apostar perquè el màxim d’alumnes vagin a escoles ordinàries, sí que és cert que depenent de la realitat de cada persona no serà possible, per això s’han de mantenir les escoles d’educació especial. El fet que l’alumne vagi a una escola ordinària és per fer-los veure que no són diferents. Pedagògicament, Ã©s molt enriquidor, no només per aquests alumnes, sinó també pels companys i companyes."

POTS ESCOLTAR-HO A INFORMATIUS COPE (A PARTIR DEL MINUT 17:00)

Data de publicació: 17/9/2023