INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
"LES CLAUS PER PROMOURE LA LECTURA EN INFANTS: IMITACIÓ, JOC I INTERÈS " M. LAMOTE DE GRIGNON - A P
A PROP EBRE -
Marta Lamote de Grignon, Llicenciada en Pedagogia, vocal del COPEC a Terres de l’Ebre
La pedagoga Marta Lamote remarca la importància de la imitació i els referents adults
“Sobretot en els mesos que no van a l’escola, com en les vacances d’estiu, haurien de ser els pares els qui haurien d’apropar la lectura als fills. Els hàbits se creen amb modelatge. Si un xiquet no veu mai un adult de referència llegint, difícilment agafarà un llibre”.
“Enviar un xiquet a llegir no és una bona opció. Dir-li de llegir junts o fer algun joc que implica fer-ho afavorirà que ell s’acosta a la lectura, també en època de vacances”.
“la falta de lectura, sobretot quan són més grans, ja adolescents, se nota perquè els estudiants fan faltes d’ortografia, no entenen el que llegeixen, els costa escriure… Moltes de les capacitats cognitives, aquelles que ens ajuden a relacionar-nos amb l’entorn, com la memòria o el llenguatge, se desenvolupen amb la lectura”.
“Hi ha gent adulta que llegeix còmics i no passa res, no tothom hem de llegir totxos o clàssics. El més important és que la lectura els desperti algun interès. Jo mateixa, quan estudiava, veia molta diferència entre les meues companyes. Hi ha xiquets que tenen una maduresa als 12 que altres no tenen amb 16, i els llibres que consumeixen s’han d’adaptar a això”.
"Tot el que vingui imposat des del sistema educatiu se veurà com una imposició, una obligació. I la lectura hauria de ser una cosa completament diferent, els xiquets haurien de saber que llegir és meravellós”.
Data de publicació: 30/8/2023