Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´HE SUSPÈS LES PAP: QUÈ PUC FER?´, JORDI PUIG - EDUCAWEB | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"HE SUSPÈS LES PAP: QUÈ PUC FER?", JORDI PUIG - EDUCAWEB

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "HE SUSPÈS LES PAP: QUÈ PUC FER?", JORDI PUIG - EDUCAWEB

EDUCAWEB - 24/05/2023

"HE SUSPÈS LES PAP: QUÈ PUC FER?"

Amb la participació de Jordi Puig, doctor en Pedagogia i membre del Consell Social del COPEC.

El 46% de l’alumnat que s’ha presentat a la Prova d’Aptitud Personal d’enguany per accedir als Graus d’Eduació Infantil i Primària a Catalunya no l’ha superat.

"Entre la multitud de graus dins de la branca social i humanística es poden trobar estudis que comparteixin o ofereixin competències "similars, complementàries o paral·leles". Per exemple, els estudis en Pedagogia serien els més propers, malgrat que té una funció molt més globalitzadora i una visió no tan didàctica i de docència"

"El model de les PAP és un model que des de fa 7 anys funciona i així ho expressen els seus responsables"

"Jo em decanto personalment per un model mixt d’exigència en la prova, però amb unes preguntes més comprensives i reflexives, que també mostrin aquest coneixement del món de l’educació i que no siguin tan matemàtiques o lingüístiques"

 "S’ha de demostrar interès, motivació, comprensió del sistema educatiu i sobretot ganes d’aprendre"

"Apte, no Apte per als casos clars que no presenten discussió i Apte amb necessitat de repetir la prova per resultats discrets, i Apte condicionat a una formació complementària posterior durant el primer any del grau universitari. A més, i considerant la possible millora dels futurs mestres, incorporaria uns crèdits extra als 240 oficials en referència al desenvolupament personal competencial".

"Si el que s’està discutint és la vocació, amb una entrevista qualificada es pot ser molt més exacte en les valoracions. Si el que es discuteix és la competència hem de plantejar un model més competencial i per tant més comprensiu i no únicament competitiu".

LLEGEIX L’ARTICLE COMPLET A EDUCAWEB

Data de publicació: 25/5/2023