Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´EL COPEC LLENÇA UN MANIFEST PER ASSEGURAR LA BONA INTEGRACIÓ DE LA IA EN ENTORNS EDUCATIUS´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"EL COPEC LLENÇA UN MANIFEST PER ASSEGURAR LA BONA INTEGRACIÓ DE LA IA EN ENTORNS EDUCATIUS"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "EL COPEC LLENÇA UN MANIFEST PER ASSEGURAR LA BONA INTEGRACIÓ DE LA IA EN ENTORNS EDUCATIUS"

EDUCAWEB - 11/05/2023

"EL COPEC LLENÇA UN MANIFEST PER ASSEGURAR LA BONA INTEGRACIÓ DE LA IA EN ENTORNS EDUCATIUS"

El portal Educaweb s’ha fet ressò del Manifest "LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I L’ACCIÓ PEDAGÒGICA", que va elaborar la Comissió de Pedagogia i Escola del COPEC.

"L’entitat promou un conjunt de principis pedagògics per a analitzar i reflexionar sobre la irrupció i l’impacte de la IA en la societat"

"La IA (Intel·ligència Artificial) ha irromput amb força en la societat, sobretot entre els més joves, en l’àmbit de la vida quotidiana. Amb l’objectiu d’abordar les preocupacions i límits ètics de la seva evolució, el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya (COPEC), ha volgut contribuir al debat redactant el manifest "La Intel·ligencia Artificial i l’acció pedagògica".

"El COPEC es compromet a "analitzar i reflexionar" sobre l’impacte que té la IA en la pedagogia i proposar "principis ètics i pedagògics fonamentals" que contribueixin en l’educació dels joves, sempre tenint en compte a les persones com a centre del pensament i sota una perspectiva humanista, on la tecnologia estigui al servei de l’ésser humà".

"El manifest planteja un "conjunt de principis pedagògics" i pràctiques professionals educatives per a la implantació de la IA en entorns socioeducatius. Sota aquests preceptes proposa que la tecnologia sigui una eina més per a "potenciar i enriquir" l’aprenentatge, sempre amb respecte als valors ètics i a la diversitat i necessitats de cada individu".

POTS LLEGIR LA NOTÍCIA COMPLETA A EDUCAWEB

LLEGEIX EL MANIFEST "LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL I L’ACCIÓ PEDAGÒGICA"

Data de publicació: 13/5/2023