INICI > El COPEC > Vocalies territorials > COPEC-Lleida
FINALITZEN AMB ÈXIT LES JORNADES DE DIÀLEG SOCIAL 2023 DE LA COELL I COPEC LLEIDA
En l’exposició diferencia entre igualtat: "és un dret humà que implica el mateix tracte per a tothom sense importar el gènere, cultura, posició social o origen", diversitat "tots som diferents, cal prendre consciència de les diferències en positiu" i equitat "la capacitat de gestionar la igualtat tenint en compte les caracterÃstiques de cadascú" i va destacar les barreres que es donen a l’hora de posar en prà ctica l’equitat de gènere.
Clou la ponència incidint en el corrent de pensament Humano Centrisme, una tendència per a fer més humanes a les organitzacions, institucions, ciutats... que posen les persones al centre.
Es destaquen les frases:
- "Les actituds apà tiques en el tema de la igualtat de gènere, especialment en els equips de direcció de les organitzacions, és la barrera principal per avançar cap a la igualtat de gènere"
- "L’equitat de gènere dins les organitzacions no s’ha d’abordar com un tema de feminisme, sinó com un tema de lideratge"
- "Cal conèixer els punts crÃtics de l’organització envers l’equitat de gènere, per implementar accions i adquirir compromisos reals envers"
- "El repte és l’erradicació dels estereotips en els comportaments, en el llenguatge i en la presa de decisions a tots nivells, i que totes les persones comprenguin els beneficis de treballar en tot això a nivell personal i de l’organització"
- "En un món on la tecnologia té més presència, estan en alça tot allò que és humà . En aquest sentit, l’humano centrisme aporta un aspecte competitiu en qualsevol organització que necessiti l’impuls de les persones"
- "El clima de l’organització pot ser una font de conflictes, però també un espai de benestar, cal tenir cura que tothom s’hi senti be, escoltat i valorat. Un clima enrarit és un motiu de la fuga de talent."
- "La comunicació en una organització és de cabdal importà ncia, cal promoure i practicar l’escolta activa lliure de prejudici previs. L’assertivitat i l’empatia juguen un paper fonamental en les relacions entre l’equip i entre els que lideren i les persones de l’equip."
- "Les activitats lúdiques fora de l’activitat pròpia de l’organització, ajuda millorar les relacions entre les persones de l’organització. A vegades organitzar o sumar-se a una activitat de suport a alguna causa és suficient"
- "Quan la sortida de una persona de l’organització és voluntà ria, es important una entrevista per saber el perquè. És una oportunitat per avaluar la gestió de les persones en l’organització i millorar les relacions."
- "La persona clau en la retenció del talent és la que lidera els equips o l’organització i ha de saber transmetre energia, entusiasme i donar sortida a les expectatives personals i d’equip".
- "Cal apostar per organitzacions saludables, la reducció de l’estrès en l’à mbit laboral es pot treballar des de la prevenció."
- "El Mindfulness ens permet connectar amb nosaltres mateixos en moments d’estrès".
- "El mindfulness ens dona eines per a poder reconduir l’activitat dels nostres pensaments i re-dirigir el focus de la nostra atenció cap a la respiració, i prendre distà ncia per a poder relativitzar les emocions negatives".
- "El més important es prendre consciència del que ens està passant: les emocions fortes, les inseguretats, les preocupacions... a voltes ens arrosseguen. Cal fer una parada tècnica i centrar l’atenció en la respiració per prendre distà ncia d’allò que ens està tensant".
- "Un dels objectius és baixar el soroll que distorsiona els nostres pensaments, tenir la ment en calma i avaluar les situacions racionalment".
- "La ISO 26000 guia les empreses cap a una Responsabilitat Social amb 7 criteris clau: el govern corporatiu, drets humans, prà ctiques laborals, medi ambient, prà ctiques justes de negoci, assumptes dels consumidors i desenvolupament de la comunitat"
- "S’ha de perseguir la igualtat en el suport a tots els individus, tractant-los de manera justa i sense preferències."
- "Hem d’eliminar les barreres que creen diferències perquè tothom tingui accés als mateixos recursos i oportunitats."
- "És important fomentar un entorn accessible per a tothom, garantint que les diferències no siguin un obstacle per a l’accés universal als serveis i recursos."
- "La Llei General de la Discapacitat exigeix que les empreses amb 50 o més treballadors reservin un 2% de la plantilla per a professionals amb discapacitat, amb l’objectiu de garantir la seva inclusió socio-laboral."
Data de publicació: 23/10/2023