Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´LA MEDIACIÓ ESCOLAR EN LA INTERCULTURALITAT´, J. GAMERO - EL DIARI DE L’EDUCACIÓ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"LA MEDIACIÓ ESCOLAR EN LA INTERCULTURALITAT", J. GAMERO - EL DIARI DE L’EDUCACIÓ

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "LA MEDIACIÓ ESCOLAR EN LA INTERCULTURALITAT", J. GAMERO - EL DIARI DE L’EDUCACIÓ

DIARI DE L’EDUCACIÓ - 25/01/2023

"LA MEDIACIÓ ESCOLAR EN LA INTERCULTURALITAT"

Joan Gamero, pedagog, mediador i vocal de Pedagogia i Escola del COPEC.

"La Mediació Escolar en la Interculturalitat potencia valors com la igualtat, el respecte i la diversitat, per tal d'impulsar el diàleg i l’escolta respectuosa i efectiva com a eina de resolució de conflictes".

"La Mediació Escolar en la Interculturalitat, des d’una mirada pedagògica i seguint la línia d’investigació del Grup de Recerca de Mediació del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, recull reflexions fetes des de la situació de partida de centres escolars on es requereix una intervenció mediadora amb característiques de interculturalitat".

"La Mediació Intercultural Escolar ha de ser entesa, no com un espai professional independent, sinó com una formació de tots el agents educatius en una sèrie d’habilitats i estratègies sobre les que s’estableixen models de convivència idonis, òptims i adequats. I la Persona Mediadora, com un membre més del microsistema escolar, que participi en el centre, que s’impliqui i que estigui al servei de tota la comunitat. En la Mediació Escolar i, molt especialment, en la Mediació Intercultural Escolar, el pedagog/a i el psicopedagog/a té un paper clau, com a membre de l’equip de mediació de l’escola i com per la vessant pedagògica de la Mediació".

DISPONIBLE A EL DIARI DE L’EDUCACIÓ

Data de publicació: 25/1/2023