Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´ADDICCIONS I EL VENTALL DE CAMINS POSSIBLES´, P. MORRAL - SOCIAL.CAT | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

"ADDICCIONS I EL VENTALL DE CAMINS POSSIBLES", P. MORRAL - SOCIAL.CAT

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "ADDICCIONS I EL VENTALL DE CAMINS POSSIBLES", P. MORRAL - SOCIAL.CAT
SOCIAL-CAT - 15/12/2022

Pilar Morral, pedagoga i vocal de Pedagogia Social del COPEC

"Un dels objectius de la pedagogia seria promoure les capacitats d’una persona que sovint ella mateixa es desmereix i que troba en la drogodependència una sortida (o fugida). Per exemple, en el procés d’aprenentatge de cadascú, si entrem a conèixer l’autopercepció de “no serveixo per a res” per exemple, com podem ajudar a desaprendre aquest mantra de propiocepció per acompanyar en identificar aptituds, actituds i les pròpies eines per on començar a sentir-se o a estar de forma diferent".

"El pedagog o pedagoga, en la intervenció, parteix de les causes socials i en la història de vida i de criançao els aprenentatges socials per entendre aspectes determinants o codis de conducta apresos, els quals es poden fer conscients. La identificació i l’assimilació són necessaris per donar el pas a voler modificar la situació actual en relació amb el consum o l’addicció. I també en les conseqüències perquè continuem treballant la situació actual en el rol de pares, adolescents, mares embarassades, i que treballem conjuntament en coordinació amb la xarxa de serveis per anar valorant la intervenció conjuntament amb la persona atesa des dels diferents àmbits".

"La pedagogia de l’atenció ens connecta amb el saber com intervenim, a vegades des d’un model de sobreprotecció i dispensació de recursos, altres des d’un model directiu amb resposta passiva de l’usuari o usuària, o d’altres des d’un model més assertiu i capacitador, acompanyant a la persona en el seu propi procés. La revisió del procés d’intervenció i l’avaluació del propi model permetrà la redefinició de conceptes i accions".

LLEGEIX L’ARTICLE COMPLET A SOCIAL.CAT

Data de publicació: 15/12/2022