Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ´HORA D’ESCOLLIR ACTIVITATS EXTRAESCOLARS´, J. GAMERO - RAC-1 VIA LLIURE | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

"HORA D’ESCOLLIR ACTIVITATS EXTRAESCOLARS", J. GAMERO - RAC-1 VIA LLIURE

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > "HORA D’ESCOLLIR ACTIVITATS EXTRAESCOLARS", J. GAMERO - RAC-1 VIA LLIURE

RAC 1 - VIA LLIURE  - 28/08/2022

"LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS"

JOAN GAMERO, vocal de Pedagogia i Escola del COPEC

"Un dels errors més comuns és triar les activitats segons el que ens convingui per omplir l’horari. Aquest enfocament, però, és erroni. El que hem de fer és escollir activitats que siguin realment enriquidores per a l’infant, tenint en compte els seus gustos i preferències. També seria un error triar aquesta extraescolar perquè la fa un amic o perquè a un dels progenitors li va millor".

"Aquestes activitats formen part de la formació. Per tant, hem de fer que els infants siguin protagonistes a l’hora d’escollir-la. Només d’aquesta manera aconseguirem que adquireixin un compromís. â€‹També és important que aquest compromís se segueixi fins, com a mínim, un pacte. D’aquesta manera estarem educant els nostres fills. Si ets protagonista de l’elecció, tens la responsabilitat de dur-la a terme".

"També és comú que, quan busquem una activitat per als nostres fills, vulguem reforçar el currículum, ja adquirit a l’escola o complementar-lo. Aquesta visió, però, és errònia sobretot com més petits són els nens. Els nens han de jugar i avorrir-se, perquè així és com aprendran. Ja hi haurà temps per a les activitats extracurriculars quan siguin més grans".

"Moltes vegades creiem que com més activitats extraescolars fan els infants, més eines els estem donant. Això, però, no sempre és així. És recomanable, de fet, que com menys edat tinguin, menys activitats facin. Que la canalla vagi al parc i es relacioni amb els amics els ajudarà a desenvolupar-se millor".
​
"​El més important és el valor que tinguin aquestes extraescolars i, sobretot, que s’adaptin als interessos de la criatura: abans de triar l’activitat, haurem de fer una reunió familiar perquè ens expliqui els seus interessos. És un dels càstigs més comuns entre els infants: "si no aproves a l’escola, et deixarem sense futbol". Aquesta visió, però, és errònia i no ajuda els infants. Pedagògicament és un plantejament equivocat perquè estàs educant segons el càstig i no partint del valor que tenen aquestes activitats".

Podeu llegir-ho a RAC1.cat

Escolteu l’àudio de "Via lliure" Diumenge 2022-08-28 10:00h - Minut 20 al 27

Data de publicació: 1/9/2022