Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ALTA PARTICIPACIÓ AL CURS DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC I PSICOPEDAGÒGIC | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia i Escola

ALTA PARTICIPACIÓ AL CURS DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC I PSICOPEDAGÒGIC

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > ALTA PARTICIPACIÓ AL CURS DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC I PSICOPEDAGÒGIC

Avui, 12 de juliol de 2022, 16 col·legiades s’han donat cita a les instal·lacions de COPEC Barcelona en el Curs de l’Escola d’Estiu DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC I PSICOPEDAGÒGIC, de la mà de tres pedagogues col·legiades expertes en la temàtica a abordar:

M. Concepció Torres, doctora en pedagogia i presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC, ha introduït el curs posant l’èmfasi en què l’ètica ha de guiar totes les actuacions professionals, tot vetllant per la seguretat i privacitat del infants. Sent de vital importància el respecte pels protocols de protecció de dades i el consentiment parental en els processos que puguem dur a terme amb menors d’edat.

M. Teresa Gàmez, pedagoga i Vocal de COPEC a Tarragona ha parlat sobre les beques convocades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional (MEC), explicant que la seva finalitat és atendre a persones que presenten necessitats específiques de suport educatiu fora de l’horari escolar, destinades a persones amb discapacitat, diversitat cognitiva i/o funcional, trastorns greus de conducta, trastorn de l’espectre autista i altes capacitats.

Mònica Fernàndez, psicopedagoga i coordinadora del Grup de Recerca d’Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat, ha focalitzat la temàtica en els alumnats amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE), comentant que és important tenir en consideració a tots els col·lectius per igual, sense discriminar-ne cap i centrant-se amb  la individualització de cada cas.

L’objectiu d’aquest curs ha estat posar en valor el DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC i PSICOPEDAGÒGIC que porten a terme els/les professionals de la pedagogia en l’exercici de les funcions que li son pròpies, tal i com s’especifica en el document: FUNCIONS DEL PEDAGOG/A I PSICOPEDAGOG/A EN UN GABINET PSICOPEDAGÒGIC 

Aquesta ha estat la primera activitat formativa presencial d’ençà que va esclatar la pandèmia. 

A partir de l’abril del 2020 el COPEC va adaptar les activitats formatives al format telemàtic duent a terme webinars de temàtiques relacionades amb la pedagogia mitjançant l’Aula Virtual de Pedagogia, amb una dinàmica d’una activitat mensual.

Se seguirà combinant activitats de tipus telemàtic i presencial per, d’una banda, donar cobertura a tot el col·lectiu col·legial de Catalunya, i d’altra, per recuperar el contacte i caliu que comporten les activitats presencials.



CURS DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC/PSICOPEDAGÒGIC

12/07/2022 9:30 A 14:30


El curs te com a objectiu abordar el diagnòstic pedagògic-psicopedagògic en l’atenció a les necessitats educatives que poden presentar infants i adolescents, així què cal tenir en compte a nivell d’ètica i protecció de dades, com s’han d’elaborar els informes pedagògics/psicopedagògic. S’adreça a pedagogs/gues i psicopedagogs/gues i a estudiants de pedagogia.

CONTINGUT

  • Ètica, consentiment, protecció dades, llenguatge
  • Diagnòstic pedagògic i psicopedagògic: proves, evidències, informes i interpretació
  • Necessitats Educatives Especials i Específiques
  • Funcionament de les Beques

EXPERTES

  • M. Concepció Torres, doctora en pedagogia, responsable dels estudis Pedagogia de la URV, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC
  • Mònica Fernàndez, llicenciada en psicopedagogia, Orientadora IES S. Vicens de Castellet, coordinadora Grup de Recerca d’Altes Capacitats i Atenció a la Diversitat.
  • Maria Teresa Gámez, llicenciada en pedagogia, directora del gabinet psicopedagògic UN MON RODO, vocal del COPEC a Tarragona

Data de publicació: 12/7/2022