Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com SOCIAL.CAT - P. MORRAL, VOCAL PEDAGOGIA SOCIAL: ´ACCIÓ DE SOCIALITZAR O SOCIALITZAR-SE´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

SOCIAL.CAT - P. MORRAL, VOCAL PEDAGOGIA SOCIAL: "ACCIÓ DE SOCIALITZAR O SOCIALITZAR-SE"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > SOCIAL.CAT - P. MORRAL, VOCAL PEDAGOGIA SOCIAL: "ACCIÓ DE SOCIALITZAR O SOCIALITZAR-SE"

SOCIAL.CAT - 16/05/2022

PILAR MORRAL, pedagoga i vocal de Pedagogia Social del COPEC.

Pensar en socialització d’infants/adolescents, és pensar de com la pandèmia els ha trasbalsat sobretot en les relacions o el contacte social, en el des-lligam de les interrupcions escolars i, en gran part, de l’aturada de les activitats extraescolars, en una de les etapes que més clarament ho necessita. Es podria dir que encara no s’ha avaluat suficient l’impacte que ha suposat la pèrdua dels aprenentatges socials ni les desigualtats educatives, durant els dos anys de covid-19.

A mesura que anem creixent, necessitem incloure i reconèixer l’aprenentatge i la interiorització cognitiva de les experiències viscudes en els diferents àmbits. Però el procés de socialització no solament és experimental, sinó també observador del modelatge dels altres, dels pares, dels professors, dels amics, de les xarxes socials, etc. i la possible imitació o reacció a les conductes observades. Aquest és el treball de sensibilització amb les famílies a l’hora de tenir en compte el model que representen i la influència en aquests processos, com també és important poder evitar rigideses en l’educació parental.

Interessar-nos per com estan vivint els infants i els/les adolescents la seva relació amb l’entorn, és quelcom al que hem d’estar molt atents, a través de les conductes i la comunicació explícita i implícita, però sobretot establint un diàleg sovintejat amb ells/es. També és interessant el tàndem entre el Centre Escolar, la família i la Comunitat, per avançar en aquest objectiu.

L’oci, durant dos anys, ha quedat trastocat. Recuperar els espais de lleure (com ara els equips SIS o els esplais), on viure la inclusió social, els hàbits, els valors de convivència, l’expressió de les emocions i els aprenentatges, mitjançant planificacions lúdiques és una de les vies de relació interpersonal i d’aprenentatges socials més intensos i motivadors per a la infància i l’adolescència.

LLEGEIX L’ARTICLE COMPLET A SOCIAL.CAT

Data de publicació: 16/5/2022