Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ONDA CERO - J. GAMERO, VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA: ´RETIRADA DE LES MASCARETES A L’ESCOLA´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Ràdio

ONDA CERO - J. GAMERO, VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA: "RETIRADA DE LES MASCARETES A L’ESCOLA"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > ONDA CERO - J. GAMERO, VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA: "RETIRADA DE LES MASCARETES A L’ESCOLA"

ONDA CERO CATALUNYA - INFORMATIUS PRESENTATS PER GEORGINA BOIXEREU 08/04/2022

Intervé Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola del COPEC.

ELS PEDAGOGS, SATISFETS AMB LA RETIRADA DE LES MASCARETES A LES ESCOLES

"És d’agrair el fet de retirar les mascaretes en el món escolar. És relatiu saber si és el moment adequat o no, però s’ha de fer i ja està. A nosaltres ens hagués agradat poder retirar-la abans, però son circumstàncies que evidentment des de l’escola no controlem".

"Des de l’experiència escolar, sóc el Director de l’Escola l’Oreig de Pallejà, una escola concertada on tenim nens/es d’Educació Obligatòria de primer i de secundària, on l’afectació és diferent, nosaltres ho hem notat més en l’edat dels més petits/es. Els de Cicle Infantil no porten mascareta, només en duu el/la mestra, en la qual cosa també hi ha una afectació".

"A primer i segon de primària, durant el procés de lectoescriptura, que és vital pel desenvolupament acadèmic, i han hagut mancances i s’han hagut de suplir amb mascaretes transparents de cara al professorat, ja que és molt important la comunicació no verbal, els gestos i formes de la cara, etc. Hi ha nens o nenes que ho noten més o menys, depenent de la seva maduresa".

"La implicació del professorat amb els alumnes de secundària és sobretot per evitar que es treguin la mascareta i es toquin la cara, però són coses de l’edat, i a part d’això, no els ha afectat tant acadèmicament com els alumnes de primària. Els nens i nenes són els primers que volen treure’s la mascareta, de fet, durant l’esbarjo, quan els nens i nenes ja es podien barrejar entre alumnes d’altres cursos, es mostraven molt alegres".

"A nivell d’acompanyament emocional, és important viure la situació amb naturalitat, les imposicions o obligacions per a treure’s la mascareta no ens porten a bon port. Hi ha molts efectes emocionals, i si un alumne no es vol treure la mascareta, hem de deixar que agafi seguretat i donar-li temps, sent conscients també que pot tractar-se d’un tema d’acceptació, d’inseguretat, baixa autoestima, etc. Es tractaria de la punta d’un iceberg que ens faria pensar que darrera d’aquest comportament, hi ha coses que no sabem, i seria el moment d’investigar-les comptant amb un especialista".

Data de publicació: 11/4/2022