Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com SUSANNA ARJONA - CULTIVAR UNA INFÀNCIA CREATIVA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Observatori professió > Fons Documental

SUSANNA ARJONA - CULTIVAR UNA INFÀNCIA CREATIVA

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > SUSANNA ARJONA -  CULTIVAR UNA INFÀNCIA CREATIVA

CONTES I REFLEXIONS PER AJUDARNOS A EDUCAR EN FAMÍLIA I EN SOCIETAT

Susanna Arjona Borrego, llicenciada en Ciències de l’Educació i Pedagogía Terapèutica. Especialista en acompanyament emocional, dificultats d’aprenentatge i neuropedagogia. Psicopedagoga en l’Escola Montessori-Palau de Girona i fundadora d’Aria Vital. Professora de la Fundació Universitat de Girona i membre de la xarxa d’experts del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya. 

Basat en la Programació Neurolingüística (PNL), i con pinzellades de coaching, meditació i "Pedagogia de l’autenticitat". Cultivar una infància creativa parla de com educar en l’autoconsciència, la llibertat, els valors humans, l’autoestima, el respecte i la intuició, i ensenya a posar la mirada amorosa en tot el que fem, i a respectar el ritme dels nostres fills o alumnes.

A partir de diferents contes de creació pròpia, l’autora presenta reflexiones i exercicis pràctics on l’objectiu final és posar en el centre de l’educació a les persones, tan educadores como nens i nenes. D’aquesta forma, s’aborden temes tant rellevants com:

  • El poder de les nostres paraules.
  • Com formular els nostres objectius
  • Com estar centrats per prendre decisions
El nom del llibre fa referència a la creativitat perquè  "cadascú ha de trobar com expressem la nostra creativitat i així ens veurem com som sense les normes socials i ens portarà a la intimitat amb nosaltres mateixos". Comenta que "t’has d’atrevir a rebre molts ’nos'perquè al final arriben els ’sís’", i que el llibre fa arribar el PNL a través dels contes "per ajudar i acompanyar per una societat més rica".

Arjona explica que ha escollit els contes perquè “mitjançant les metàfores ens ajuden a raonar millor i despertar l’interès dels infants, a la seva comprensió i  interiorització" i valora la tasca de pedagogs/gues perquè "som els guardians dels infants perquè puguin desenvolupar les habilitats i les actituds del que brilla i del que no brilla".

Data de publicació: 19/3/2022