Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com COMPETÈNCIES PROFESSIONALS DESENVOLUPADES EN ELS MÀSTERS I POSTGRAUS DE MEDIACIÓ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Recerca > GR Mediació

COMPETÈNCIES PROFESSIONALS DESENVOLUPADES EN ELS MÀSTERS I POSTGRAUS DE MEDIACIÓ

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > COMPETÈNCIES PROFESSIONALS DESENVOLUPADES EN ELS MÀSTERS I POSTGRAUS DE MEDIACIÓ

Estudi del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya sobre les competències professionals desenvolupades en els màsters i postgraus de mediació homologats.

El Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya (COPEC) ha impulsat un estudi per analitzar les competències professionals de mediació que es desenvolupen en les formacions de màster i postgrau homologades pel Centre de Mediació de Catalunya.

Amb el títol El desenvolupament de les competències professionals en els programes de màster i postgrau, l’estudi ha estat impulsat pel Grup de Recerca de Mediació del COPEC ─integrat per Marta Mozo (que l’ha coordinat), Maria Cortés, M. Eulàlia Arús, Joan Gamero, Josep Armengol, Carol Mallo i M. Victòria Gómez─ amb l’objectiu de conèixer les necessitats formatives dels mediadors, analitzar les competències que es desenvolupen en els màsters i postgraus de mediació i fer propostes de millora de la formació inicial i contínua per desenvolupar les seves competències professionals.

El treball del Grup de Recerca de Mediació del COPEC ha permès concloure, entre d’altres coses, que la formació en les tècniques, el procés i les habilitats a utilitzar en la taula de mediació és bona, però caldria revisar el desenvolupament de les habilitats d’anàlisi crítica dels casos i de les situacions i incorporar als programes les tasques de fora de la taula de mediació, el disseny de programes, el desenvolupament professional i la investigació. El treball també convida a fer una reflexió de futur sobre quines habilitats cal desenvolupar en la formació inicial i quines competències s’abordaran en la formació contínua.

L’estudi del COPEC proposa que s’analitzin les competències que es desenvolupen en els programes de postgrau i màster de mediació i que aquesta anàlisi es faci no tan sols des d’un vessant més teòric dels continguts dels programes formatius, sinó també consultant els professionals de la mediació que exerceixen la professió, un cop finalitzada la seva formació.

Data de publicació: 24/6/2021