Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DIARI DE L’EDUCACIÓ - BEATRIZ ADAME, MEMBRE XARXA D’EXPERTES - OPINIÓ SOBRE EL RECURS SIEI | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

DIARI DE L’EDUCACIÓ - BEATRIZ ADAME, MEMBRE XARXA D’EXPERTES - OPINIÓ SOBRE EL RECURS SIEI

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > DIARI DE L’EDUCACIÓ - BEATRIZ ADAME, MEMBRE XARXA D’EXPERTES - OPINIÓ SOBRE EL RECURS SIEI


Diari de l’Educació - 29/11/2021 - Opinió de Beatriz Adame, pedagoga i membre de la xarxa d’expertes del COPEC. 

RECURS SIEI: IMPOTÈNCIA DE DOCENTS, DESMOTIVACIÓ D’ALUMNAT I DESCONCERT DE FAMÍLIES. 

"Quan un/a alumne/a arriba a un centre amb un informe de l’EAP (Equips d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica) on consta que aquest alumnat té necessitats específiques de suport educatiu (NESE), durant els dos primers mesos cal que el professorat elabori un pla de suport individualitzat (PI). En aquest pla es concreten quines són les competències que es prioritzaran, els continguts a treballar, els criteris d’avaluació… Tot això perquè pugui assolir-les a final de curs."

"Arriba el moment de l’avaluació final, després de tot un curs treballant, fent acompanyaments, aplicant totes les mesures universals, addicionals i intensives que disposa el centre; sense oblidar l’esforç i el treball de l’alumnat i llurs famílies, que com que no ha assolit les competències que el currículum demana per superar el nivell i/o l’etapa, li has de donar un butlletí de notes on surt tots els àmbits amb un NA (no assolit). Doncs aquest és el dilema moral que em trontolla el cap des què vaig començar a treballar en un institut de secundària com a pedagoga d’un recurs SIEI amb aquest alumnat i llurs famílies."

"Pedagògicament parlant, el plantejament és positiu i correcte, perquè posa l’alumnat al centre de l’acció educativa i adapta el procés d’ensenyament/aprenentatge a les seves necessitats, estableix un itinerari i objectius d’acord amb les seves possibilitats. El que falla és el final, el tancament del procés, que depèn d’unes notes estàndards per tot l’alumnat per igual sense tenir en compte el seu procés per arribar al final de la seva etapa educativa."

Data de publicació: 29/11/2021