Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ETV - FET A MIDA. J. GAMERO, VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA: ´EL FENOMEN DEL JOC DEL CALAMAR´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Televisió

ETV - FET A MIDA. J. GAMERO, VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA: "EL FENOMEN DEL JOC DEL CALAMAR"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > ETV - FET A MIDA. J. GAMERO, VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA: "EL FENOMEN DEL JOC DEL CALAMAR"


ETV - PROGRAMA FET A MIDA "EL FENOMEN DEL JOC DEL CALAMAR"

Intervé Joan Gamero, pedagog i vocal de Pedagogia i Escola del COPEC. A partir del minut 0:49:00.

"He vist la sèrie perquè professionalment per parlar, hem de conèixer del que parlem. Personalment no m’ha agradat, però arran de la polèmica ja et mires la sèrie amb una mirada pedagògica".

"El fet que en la sèrie s’utilitzin jocs tradicionals, des de les escoles podem observar com han tornat a fer-se a l’hora de l’esbarjo, aquest seria l’aspecte positiu, però l’impacte que ha generat entre els més petits, fa que vulguin imitar els jocs, tot i que penso que aquest no ha estat l’impacte de la sèrie, sinó més aviat el fet "d’eliminar" a persones i el valor que se li dóna a la vida".

"Des de les xarxes socials es pot observar com es fan recreacions d’aquests jocs. Els nens i nenes no miren la sèrie en si, sinó que a partir de les recreacions que veuen en les xarxes socials les adapten al seu desenvolupament".

"Com a director pedagògic de l’Escola l’Oreig de Pallejà, he observat que els nens i nenes de primària són els que més en parlen. Hem de saber que els infants aprenen per imitació, i els adults hem d’anar amb compte en què fem i com hem d’ensenyar. El problema en si no és la sèrie, sinó el control parental, l’ús que es fa de les tecnologies, l’accés que hi tenen... S’ha d’intentar buscar la part positiva, que com ja he comentat, els jocs tradicionals han tornat a les escoles, a partir d’aquí, hauríem de reconduir la part negativa des dels valors".

"Pels pedagogs i pedagogues, el control parental és el 99% d’una bona formació, però això no vol dir prohibir, sinó formar i educar als infants. Des de casa s’ha de fer un seguiment, hem de parlar amb els infants i explicar el perquè no es pot veure la sèrie. Des de la pedagogia pensem que les eines que els hi donem als pares i mares han de ser personalitzades, ja que cada família té una realitat diferent".

"Des de les escoles tenim programes d’educació emocional on intentem potenciar la "no-violència". L’aspecte positiu és que hem agafat consciència dels valors que els hi donem als infants, sense prohibir i des de l’acompanyament. Potenciem els jocs en equip, respectant les diversitats i les particularitats de cada participant. Un dels objectius de les escoles és que els infants aprenguin a seleccionar a partir de les orientacions que se’ls hi dóna, però ha de ser un treball coordinat amb les famílies".

Data de publicació: 26/10/2021