Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com PARTICIPACIÓ DEL COPEC ALS PREMIS D’ENGINYERS BCN | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Vocalies professionals > Vocalia Pedagogia i Escola

PARTICIPACIÓ DEL COPEC ALS PREMIS D’ENGINYERS BCN

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > PARTICIPACIÓ DEL COPEC ALS PREMIS D’ENGINYERS BCN


El Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya ha participat un any més com a jurat en l’entrega de dos premis del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, representat per Àngel Casajús, vocal de Relacions Institucionals.

El dia 29 d’abril de 2021, des de la Comissió d’Ensenyament  d’Enginyers BCN es va participar en el lliurament del III premi Franz de Copenhaguen amb la presentació de Treballs de Recerca de Batxillerat i de Cicles Formatius. L’acte va ser conduït de manera telemàtica amb molt bona acollida. L’objectiu d’aquest premi és activar, potenciar i fomentar el desenvolupament de la investigació, incentivant a l’alumnat a desenvolupar els seus treballs de recerca amb rigor, qualitat i profunditat. Els alumnes van presentar els seus treballs i va sorprendre el Tribunal per la càrrega de base teòrica i pràctica dels objectius proposats als treballs.

El primer premi va ser per les alumnes M.S i A.L de la Institució Cultural del CIC de Barcelona, que van presentar el treball 3 S Technology â€“ Safety Sensor Support. Un treball de recerca que pretén resoldre la problemàtica que pateixen les persones invidents durant la pandèmia. Es va presentar tres prototips de suport, basats en el reconeixement d’imatge, permetent mantenir la distància social i allunyar el risc de contagi. El segon premi va ser per l’alumne J.V del Col·legi Salesians del Sarrià, de Formació Professional, amb el treball titulat Disseny d’un aparell i el muntatge d’un entrenador electropneumàtic. Aquest aparell està adreçat als estudiants del Cicle Formatiu d’Instal·lacions Elèctriques i Automàtiques per la necessitat de simular maniobres d’automatismes electro-pneumàtics cablats i programables amb PLC. Per últim, el tercer premi va ser pels alumnes A.O, I.R, A.V, també de la Institució Cultural del CIC, amb un treball presentat en anglès amb el títol Research work: autonomous vehicle to explore its environment using machine learning algorithms. L’objectiu, amb una forta base teòrica, era dissenyar un cotxe autònom per rescatar persones en situacions de risc extrem (incendis, terratrèmols, etc.).

Per altra banda, el passat dia 21 d’octubre de 2021 es va lliurar el Premi d’Innovació i Recerca Educativa a la X Jornada d’Innovació i Recerca docent a la Universitat, a l’Ensenyament Secundari i Primària organitzat i patrocinat també pel Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona i coorganitzat pel Grup de Recerca i Innovació en la formació tecnològica-ENG-BCN i Grup GENCAD (ICE-UPC). L’entrega de premis va ser telemàtica, conduït d’una forma solemne i precisa, respectant els temps d’intervenció i fent gaudir als assistents que hi van estar present.

Els treballs que es van seleccionar per la final (dos alumnes de màster i dos professors en actiu), es van presentar i van ser exposats i defensats. Una vegada exposats, el Tribunal va tenir l’oportunitat i privilegi de sol·licitar més informació i felicitar pel treball tant conscenciós que s’ha creat. 

Els guanyadors van ser, l’alumna de Màster de Secundària E.F. B, amb el treball Guía de pautes y metodologías para la educación inclusiva de alumnos con discapacidad intel·lectual en el aula de tecnologia i J. C. amb el treball An interlaboratory comparison exercise: Beer analysis. Sens dubte dos treballs que afavoreixen a impulsar el canvi educatiu i la innovació docent. Enhorabona a totes i tots els guanyadors!

Des del Col·legi Oficial de Pedagogia felicitem a tots els guanyadors i guanyadores i al Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, que promouen la creativitat, l’enginy i l’acostament a la tecnologia a les aules. 

Data de publicació: 25/10/2021