INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa
CATALUNYA PLURAL - J. GAMERO, VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA: "CLAUS PER AFRONTAR EL JOC DEL CALAMAR"
CATALUNYA PLURAL: ""EL JOC DEL CALAMAR", SET CLAUS PER AFRONTAR L’IMPACTE DE LA SÈRIE I PRESERVAR ELS INFANTS" - 19/10/2021 PERIODISTA CARME ESCALES
Joan Gamero, vocal de Pedagogia i Escola del COPEC.
“El tractament d’aquesta realitat té molt a veure amb la cultura de valors familiars. No deixen de ser uns valors els que es posen en joc. Precisament aquest joc potencia la violència i treu valor a la vida, el més important, i ho fa utilitzant jocs tradicionals com el pica paret. Hem de fer reflexió més enllà del joc en sí mateix. Si com a família es permet el consum d’aquests continguts, ¿Què és el que s’està transmetent? ¿Quina és la filosofia o manera de veure el món?”.
“Agafar-ho com una oportunitat a nivell pedagògic per parlar del que s’hi mostra. Des de l’escola ho hem de veure com una eina per parlar del respecte, de la violència, la responsabilitat, el valor sagrat de la vida, un mitjà per parlar dels valors transversalment. Prohibir-ho, seria com voler escombrar el desert. Sempre tindrem sorra. Si no ho veuen a casa, ho veuran a casa d’un amic o en qualsevol altre mòbil”.
“El món digital és un món obert que no controlem, i el joc del calamar és només la punta de l’iceberg. És una realitat que no és bona ni dolenta. Dels valors invisibles que portem a la motxilla de la vida, un 80% depenen de les dinàmiques familiars, del tipus de comunicació que tenen pares i fills. Jo no jutjo un nen de 4t de Primària que ve amb el mòbil, però sé que hi ha famílies que, negant el mòbil al seu fill, tot i que aquest el demani perquè tots els seus companys de classe en tenen, els estan empoderant a tenir les idees clares”.
“Preponderem el diàleg i una forma de veure el món no violenta, això també depèn de la filosofia de cada escola. En la primera mitja hora de classe s’exposen temes que preocupen i que també es treballen en les tutories. I el joc del calamar ha sortit aquests dies, està clar, però nosaltres l’aprofitem de trampolí, com a excusa per treballar valors, que lliga amb el nostre corrent més humanista, on l’alumne és el protagonista”.
ARTICLE COMPLET A CATALUNYAPLURAL.CAT
Data de publicació: 19/10/2021