Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com J. GAIRÍN, G. Ion ´PRÁCTICAS EDUCATIVAS BASADAS EN EVIDENCIAS´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Observatori professió > Fons Documental

J. GAIRÍN, G. Ion "PRÁCTICAS EDUCATIVAS BASADAS EN EVIDENCIAS"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > J. GAIRÍN, G. Ion "PRÁCTICAS EDUCATIVAS BASADAS EN EVIDENCIAS"


PRÁCTICAS EDUCATIVAS BASADAS EN EVIDENCIAS

Joaquín Gairín (Col. 315), Pedagog. Catedràtic de didàctica i organització educativa de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Georgeta Ion, Doctora en Ciències de l’Educació i professora agregada en el departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona. 


Promoure i impulsar el canvi i la millora de l’educació és una tasca permanent que no sempre va acompanyada de l’èxit desitjat. I és que són múltiples els factors i circumstàncies que influeixen, i variades les alternatives d’intervenció que dificulten, més que afavoreixen, una visió comuna i mantinguda sobre el canvi.

En aquest sentit, La Pràctica Educativa Basada en Evidències (PBE) es pot considerar com un plantejament educatiu que comparteix el professorat a l’hora de dissenyar i desenvolupar la seva pràctica docent, aportant la seva experiència i secundant-la en la reflexió i en una major fonamentació de la seva activitat.

Els seus plantejaments i desenvolupaments inclouen estratègies i procediments d’intervenció que es vinculen a la pràctica reflexiva i tracten de superar-la, en secundar-la amb dades de recerca interns o externs, i aconseguir una sostenibilitat de les actuacions educatives més reeixides.

La present obra, dirigida especialment a estudiosos i investigadors, recopila el coneixement existent en el nostre context sobre aquesta proposta de millora basada a fonamentar les pràctiques educatives en evidències. Recull resultats de recerques i aportacions teòriques internacionals i nacionals, que donen suport a les reflexions que es fan. També, i buscant promoure i impulsar aquest plantejament poc conegut i desenvolupat a Espanya, proposa estratègies i instruments per a dur-lo a terme, així com bones pràctiques, identificades en els centres educatius que el practiquen; tractant de secundar així la seva implantació i desenvolupament en altres institucions educatives.

Data de publicació: 23/7/2021