Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DIARI DE L’EDUCACIÓ. J. GAMERO, V. GÓMEZ: ´UNA NOVA AGRESSIÓ D’UN ALUMNE A UNA DOCENT´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

DIARI DE L’EDUCACIÓ. J. GAMERO, V. GÓMEZ: "UNA NOVA AGRESSIÓ D’UN ALUMNE A UNA DOCENT"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > DIARI DE L’EDUCACIÓ. J. GAMERO, V. GÓMEZ: "UNA NOVA AGRESSIÓ D’UN ALUMNE A UNA DOCENT"


DIARI DE L’EDUCACIÓ 19/05/2021

UNA NOVA AGRESSIÓ D’UN ALUMNE A UNA DOCENT: QUÈ S’HI POT FER? SÓN CASOS AÏLLATS?

Joan Gamero Gómez, vocal de Pedagogia i Escola

"Salten totes les alarmes quan es produeixen casos de violència física, però a vegades passa desapercebuda la violència psicològica que pateixen els/les docents en determinats àmbits escolars. Des d’una perspectiva pedagògica tenen el mateix origen i són fruït d’una realitat social cada cop més complexa (situacions familiars tòxiques, entorns repressius i violents...)"

"Seria bo introduir canvis a les aules, com la docència compartida, on parelles de docents es fessin càrrec de la classe, repartint responsabilitats i millorant el clima d'atenció a l’alumnat. Són un bon suport en moments crítics de conflictivitat."

"“Si una cosa no funciona cal canviar-la”, no ens podem limitar a  mesures disciplinàries i sancionadores, sense donar resposta des del primer moment, on es produeix l’acció disruptiva, a la necessitat conscient o inconscient d’ajuda de l’alumne implicat."

M. Victòria Gómez Serés, vicepresidenta del Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya, membre del Consell Social i de la Comissió de Deontologia.

"Establir un vincle afectiu i curós amb l’alumnat és el component més important de qualsevol intercanvi educatiu. És fonamental construir mirades narratives que suposen passar d’acceptar la diferència a acollir-la; de parlar de necessitats educatives a parlar de com superar les barreres a la participació; de centrar-nos en el dèficit a centrar-nos en les capacitats. Es tracta de descobrir els punts forts que tota persona posseeix, per tant es tracta de donar una resposta educativa inclusiva."

"Per establir vincles cal tenir en compte la gestió d’aula, és a dir, crear un bon clima d’aula on té molta importància la gestió dels límits, del temps, així com la gestió de normes i com les consensuen entre tots i totes. Arribats a aquest punt el Pla d’Acció Tutorial i l’empatia del tutor/a tenen molt a veure."

"Cal dir també que en ocasions certs estudiants necessiten l’ajut de professionals externs a l’escola. Darrera d’una falta de regulació del comportament hi ha sempre una història."

Data de publicació: 26/5/2021