Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DONA I PEDAGOGIA: DONA, PEDAGOGIA I LIDERATGE | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Recerca i Comissions > Dona i Pedagogia

DONA I PEDAGOGIA: DONA, PEDAGOGIA I LIDERATGE

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > DONA I PEDAGOGIA: DONA, PEDAGOGIA I LIDERATGE


El 9 de març, en el marc del Dia Internacional de la Dona, es va dur a terme el Webinar "DONA, PEDAGOGIA I LIDERATGE", conduït per Alícia Linares, vocal de Pedagogia i Empresa.

Rosa Rodríguez, presidenta del COPEC, dóna la benvinguda i inicia la sessió recordant que l’any anterior es va fer el primer acte de dona i pedagogia, de forma presencial, on el COPEC es comprometia a canviar el nom per un més inclusiu i representatiu, passant-se a dir Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya. La presidenta recorda que “per cada 100 col·legiats, 85 són dones”, tot i això, hi ha una limitació invisible per ocupar llocs de decisió. és aquest el tema de la trobada on Alicia Linares, Vocal de Pedagogia i Empresa del COPEC i dinamitzadora de la xerrada, intentarà trencar aquest sostre de vidre visibilitzant quatre dones pedagogues que ocupen càrrecs de responsabilitat dins les seves organitzacions.

Comença Anna Fornés, directora de la Fundació Factor Humà, parla de la seva trajectòria professional i explica que "ser directiva té costos molt grans, perquè el que prima és el presentisme. La cultura en el treball és fer moltes hores." L’Anna ens dóna dades molt preocupants com que en l’alta direcció només un 38% són dones en enfront d’un 62% que són homes i fa esment al fet que la pobresa és femenina perquè a Barcelona el 19,4% de dones treballa de forma parcial, per tant, té una repercussió en la jubilació.

Segueix Elisabeth Pelfort, cap de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada que fa esment que "la pedagogia abraça la funció directiva. Vaig passar d’orientar a les persones a dissenyar projectes d’orientació" i assenyala que la pedagogia té la funció recíproca d’educar cap a fora i cap a endins. Comenta que les dones "estem socialitzades en el no poder, comporta conductes d’allunyament, invisibilitat, pors…" i aquest allunyament de l’ambició comporta a conductes d’invisibilitat.

Continua Saly Camacho, experta en Desenvolupament del Lideratge de les Dones, que conviu en un entorn empresarial on el poder és masculí i apunta que l’estil de liderar entre homes i dones és diferent. Explica que "el camí que porta a ocupar un lloc de decisió és diferent en l’home i en la dona. El cervell de la dona i el de l’home tenen circuits diferents". Saly dóna valor al fet que les dones tenen el poder de l’agilitat mental i l’habilitat d’interconnectar molts aspectes. Destaca que "la pedagogia és clau en aquests moments perquè ens dóna una concepció global per després sintetitzar el que és".

I per últim, Susagna Riera, primera dona alcaldessa de Santa Coloma de Farners, dóna valor al fet que la política és una feina de servei a l’altre i fer millor l’entorn i com a pedagoga "puc combinar el valor humà amb el lideratge. La pedagogia ens dóna la capacitat d’organització, d’anàlisi, de prioritzar...". Argumenta que les dones han de demostrar la capacitat d’empoderament i ens hem de creure el que som per donar poder als nostres actes.

En la segona part de la xerrada, s’obre un col·loqui amb els/les participants on es parla de micromasclismes, de l’imaginari social de l’home i la dona, entre altres temes. Les quatre pedagogues animen molt a les estudiants d’últim any de pedagogia per ser emprenedores i no defallir. La presidenta del COPEC, resumeix la xerrada amb la paraula "inspiradora" i remarca que les 4 ponentas han coincidit en què  la pedagogia els ha obert la visió del món.

Clou la xerrada la Maria Concepció Torres, pedagoga i docent de la URV, amb "Rosa Caramel, un conte per trencar estereotips i educar en la igualtat, visibilitzant l’empoderament, i recorda que cada dia és 8 de març.


Alicia Linares, dona per tancat l’acte dient que “la pedagogia ens habilita i ens dona capacitació per exercir la professió, després al llarg de la vida professional haurem de seguir formar-nos i sumant per seguir aportant valor”.

_________________________________________________

WEBINAR DONA I PEDAGOGIA


XERRADA - COL·LOQUI: "DONA, PEDAGOGIA I LIDERATGE″

DESCRIPCIÓ: volem abordar i conèixer la visió de PEDAGOGUES que ocupen càrrecs de responsabilitat en el seu àmbit professional, donant la veu a PEDAGOGUES EN ACTIU que compartiran amb nosaltres les seves vivències com a pedagogues i com a dones en els càrrecs que desenvolupen.

ADREÇAT A: professionals titulats/des i estudiants de pedagogia i psicopedagogia i a persones interessades en la dona en el món de les professions.

INAUGURACIÓ: ROSA RODRÍGUEZ, pedagoga, presidenta del COPEC

PONENTES: 
  • ANNA FORNÉS, pedagoga i directora de la Fundació Factor Humà
  • ELISABET PELFORT, pedagoga i cap de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada
  • SALY CAMACHO, pedagoga i experta internacional en el Desevolupament del Lideratge de les Dones
  • SUSAGNA RIERA, pedagoga, Alcaldessa de Santa Coloma de Farners, vocal del COPEC a Girona

PRESENTA I MODERA: ALICIA LINARES, pedagoga,Vocal de Pedagogia i Empresa del COPEC, cofundadora de MondayHappyMonday

CLOENDA: M. CONCEPCIÓ TORRES, doctora en pedagogia, presidenta de la Comissió de Deontologia del COPEC, responsable dels estudis de pedagogia de la URV

Lloc: PLAFORMA ZOOM, PLAFORMA ZOOM

Data/es: 09/03/2021 de 18h a 20h

Data de publicació: 13/3/2021