INICI > Observatori professió > Fons Documental
JAUME SARRAMONA: "L'EDUCACIO DINS I FORA DE L'ESCOLA"
Aquest és un llibre nascut durant el llarg perÃode que la COVID-19 ens ha sotmès a tots en els darrers temps. En tot cas, ens ha proporcionat l’ocasió per poder llegir, rellegir, revisar escrits i reflexionar sobre qüestions d’actualitat i d’interès permanent. Una recopilació d’aquestes reflexions sobre aspectes vinculats a l’educació, alguns d’ells ja comentats de manera més informal en altres indrets, es presenta en aquesta publicació.
Malgrat l’arbitrarietat amb què s’han dividit les dues parts del llibre, en la primera s’ha volgut posar l’èmfasi en l’educació escolar i familiar. En la segona part, ja dins de l’escola, es plantegen temes més interns de l’activitat escolar. Però no hi ha una separació rotunda entre ambdues perspectives, i alguna de les temà tiques tractades podrien situar-se tant en una banda com en l’altra. El lector, si vol, pot llegir els diferents temes tractats en l’ordre que desitgi, car no tenen una seqüència temporal, si bé s’ha procurat una certa seqüència lògica entre alguns d’ells.
Index
Introducció
1. L’EDUCACIÓ A LES PORTES DE L’ESCOLA- Què cal tenir en compte a l’hora de triar escola?
- Pedagogia i PolÃtica
- Els tòpics d’algunes crÃtiques
- Cal innovar en l’à mbit educatiu?
- L’hà bit ajuda a ser monjo
- El català és el nostre signe d’identitat com a poble
- Els avis com a educadors actuals
- Un llenguatge propi forma part del desenvolupament d’un à mbit cientÃfic i professional
- Aprendre a aprendre
- La Neurologia ara ens ve a ajudar, però... compte! també hi ha neuro-mites
- Els infants són cada vegada més primerencs, però després...
- Gaudir de la tecnologia de la comunicació, però també saber-ne prescindir
- Insistim que hem de fer els alumnes crÃtics i creatius,però què vol dir tot això?
- Deures escolars si, deures escolars no; l’etern debat
- Alerta amb les falses notÃcies!
- L’educació sexual, una dimensió més de l’educació integral
- Tot aprenentatge té potencialitat reflexiva
- Els discutits exà mens
- Són necessaris els llibres de text?
- I si no vol anar a l’escola?
- Què fer quan el curs no ha estat exitós?
- Què fer amb els qui aprenen bé i rà pidament?
- La responsabilitat de la Universitat vers els tÃtols que concedeix
- De tragèdies com la del COVID-19 també se’n poden treure lliçons
______________________________
* Jaume Sarramona i López, Doctor en Pedagogia, Pedagog i Mestre. Professor de Pedagogia a la Universitat de Barcelona i de la Universitat Autònoma de Barcelona. Catedrà tic d’Universitat des del 1983. Entre el 2006 i el 2014 Catedrà tic Emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona. President del 1r. Consell Social i membre de la Comissió de Deontologia del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. Autor d'innumerables publicacions sobre pedagogia i educació. Es pot consulta la seva trajectòria pedagògica i educativa a www.sarramona.netData de publicació: 22/1/2021