INICI > Observatori professió > Fons Documental
M. MIQUEL "LLEGEIX, COMPLETA I ENGANXA'T"
El mètode més divertit per treballar la B i la V!
Montserrat Miquel Andreu (Col. 969), llicenciada en Ciències de l’Educació, experta en Dificultats d’Aprenentatge i Orientació escolar i familiar. Directora pedagògica del Centre "Un cop de ma"
Escriure correctament i sense faltes d’ortografia (b-v) sempre ha estat i és un repte
que tots ens hem plantejat alguna vegada a la vida, quan estudiàvem i
ara també. Tot i tenir les normes d’ortografia a l’abast, aquestes
sempre ens han semblat feixugues i abstractes.
Avui us presento el quadern “Llegeix, completa i enganxa’t”, un llibre àgil, amè i intuïtiu que es pot fer oral i escrit, i que està pensat per comprendre i escriure sense dubtar. A més es pot reutilitzar tantes vegades com es vulgui gràcies a una plantilla adaptada que permet escriure i esborrar tantes vegades com calgui.
Avui us presento el quadern “Llegeix, completa i enganxa’t”, un llibre àgil, amè i intuïtiu que es pot fer oral i escrit, i que està pensat per comprendre i escriure sense dubtar. A més es pot reutilitzar tantes vegades com es vulgui gràcies a una plantilla adaptada que permet escriure i esborrar tantes vegades com calgui.
Tot va començar quan vaig obrir l’acadèmia de repàs Un cop de mà a Guissona. Preparava material de la b i la v; volia que fos diferent per no coincidir amb el que treballen a l’escola. Havia de ser com els hàbits, que després d’una certa pràctica, s’interioritza i ja es fa automàticament.
Vaig començar a escriure frases en què només calgués completar la paraula amb la b o, si s’escau, amb la v i les vaig passar als meus alumnes, que van acollir la proposta amb molt d’entusiasme.
Em vaig adonar que quan feien les paraules estaven molt atents, concentrats i si es marcaven 7 frases, en feien unes quantes més. Si no la sabien, jo els donava una pista i si els del voltant la sabien, frisaven per dir-la o se’ls escapava. És, doncs, un repte divertit que estimula el llenguatge i la comprensió.
La resposta dels alumnes m’animava a anar refent i polint totes les frases fins a aconseguir que siguin intuïtives, fàcils i que no creïn dubte en el moment d’escriure la paraula que es busca, és a dir, escriure-la amb seguretat.
Vaig començar a escriure frases en què només calgués completar la paraula amb la b o, si s’escau, amb la v i les vaig passar als meus alumnes, que van acollir la proposta amb molt d’entusiasme.
Em vaig adonar que quan feien les paraules estaven molt atents, concentrats i si es marcaven 7 frases, en feien unes quantes més. Si no la sabien, jo els donava una pista i si els del voltant la sabien, frisaven per dir-la o se’ls escapava. És, doncs, un repte divertit que estimula el llenguatge i la comprensió.
La resposta dels alumnes m’animava a anar refent i polint totes les frases fins a aconseguir que siguin intuïtives, fàcils i que no creïn dubte en el moment d’escriure la paraula que es busca, és a dir, escriure-la amb seguretat.
Aquest feedback continuo ens ha regalat moments molt divertits, de molta connexió i intercanvi de vocabulari i expressions.
El resultat de tot aquest treball és el que trobareu en aquest quadern.
Si t’ha agradat comparteix-lo.
Data de publicació: 29/12/2020
-
[+] Reunió Grup de Recerca Altes Capacitats i Atenció Diversitat 28/11/2024 - 20h
-
[+] SERVEI D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL INDIVIDUAL - ZOOM - 02/12/2024
-
[+] SEMINARI INTERNACIONAL METODOLOGIES DECOLONIALS PER A LA CREACIÓ D’ESPAIS INTERC
-
[+] ACTE DE NADAL: PRESENTACIÓ LLIBRE AC I DOBLE EXCEPCIONALITAT, RECONEIXEMENT COL·
-
[+] SERVEI ASSESSORAMENT FISCAL INDIVIDUAL - ZOOM - 19/12/24 (reservar hora)
-
[+] Reunió Grup de Recerca de Pedagogia i Salut - 14/01/25- 20h