Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com C. HERNÁNDEZ I M. ALGUACIL ´EL ARTE DE PRESENTAR EN PÚBLICO EN LA UNIVERSIDAD´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Observatori professió > Fons Documental

C. HERNÁNDEZ I M. ALGUACIL "EL ARTE DE PRESENTAR EN PÚBLICO EN LA UNIVERSIDAD"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > C. HERNÁNDEZ I M. ALGUACIL "EL ARTE DE PRESENTAR EN PÚBLICO EN LA UNIVERSIDAD"
L'art de presentar en públic a la universitat
La competència comunicativa oral en la docencia universitària i el seu impacte entre l'alumnat

Carme Hernández Escolano (Col. 1452), Doctora Ciències Educació, investigadora PSITIC (URL), docent i consultora en desenvolupament competencial comunicatiu oral i innovació educativa i social.

Montserrat Alguacil de Nicolás (Col. 55), Doctora Pedagogia, professora titular URL, investigadora PSITIC (URL), coordinadora Màster Universitari Psicopedagogia FPCEE Blanquerna.

Fins a principis de segle XX parlar en públic es considerava un art, el seu ensenyament s'orientava a formar oradors eloqüents. El canvi de paradigma cap a la «revolució pragmàtica» de la comunicació va suposar considerar-la una competència necessària, que es desenvolupa a través de l'aprenentatge i aplica pensament, llenguatge i comunicació.

Què és competència comunicativa oral? Quina responsabilitat té la universitat per a promoure-la? Com afavorir el desenvolupament de referents i contextos comunicatius d'impacte col·lectiu? Com facilitar la innovació docent a partir de el desenvolupament competencial comunicatiu en els nous contextos digitals? Es presenten aquí eines i estratègies per a l'acció formativa i el desenvolupament competencial comunicatiu oral en l'àmbit universitari.

La primera part de llibre reflexiona sobre les aportacions i programes com a eines d'intervenció educativa. El segon bloc recull experiències i aportacions de docents que han experimentat un procés de transformació i millora competencial comunicativa oral i valoren els resultats obtinguts. El tercer bloc estudia l'avaluació com a eina d'innovació i transferència social, i la seva aplicació als nous entorns digitals i a les noves eines pedagògiques i tecnològiques.

Aquest llibre es dirigeix, en general, a totes les persones interessades en l'educació i en com abordar una competència transversal d'alt impacte en l'entorn personal, social, acadèmic i professional.

BLOC I. MARC TEÒRIC

  1. La competència comunicativa oral com a eina d'intervenció educativa per a la millora de l'aprenentatge a la universitat (Carme Hernández-Escolano, Montserrat Alguacil de Nicolás)
  2. Competència didàctica i desenvolupament competencial comunicatiu oral: el disseny de contextos comunicatius en l'Educació Superior (Carme Hernández-Escolano)
  3. El desenvolupament competencial docent universitari: la competència comunicativa oral des de la perspectiva de la innovació i la qualitat educativa (Montserrat Alguacil de Nicolás)

BLOC II. EXPERIÈNCIES

  1. Desenvolupament i avaluació de la competència de comunicació oral en l'assignatura de grau Economia de la feina (Joan Antoni Alujas Ruiz)
  2. Impacte d'una llengua estrangera en el desenvolupament de la competència oral: una experiència a l'assignatura Estadística (M. D. Márquez Cebrián, X. Vilà Carnicero)
  3. La pràctica comunicativa oral com a estratègia d'innovació per a l'aprenentatge de les tècniques d'investigació social a estudis de màster (Lidia Daza Pérez, Ana M.ª Pérez Marín)
  4. La competència comunicativa oral en el Grau d'Administració i Direcció d'Empreses a assignatures d'economia financera i comptabilitat (Antonio Somoza López)
  5. La pràctica comunicativa oral en llengua anglesa i el context de grau en assignatures de comptabilitat (Ester Oliveras Sobrevias)

BLOC III. ALTRES CONTEXTOS: L'AVALUACIÓ, LA INCLUSIÓ I LA NARRATIVA DIGITAL

  1. Contextos d'avaluació d'aprenentatges a través de la comunicació oral en el grau i el màster (Albert Banal-Estañol, Carme Hernández-Escolano)
  2. La competència comunicativa oral com a eina d'innovació social i inclusió en l'àmbit universitari (Mònica Figueras-Maz, Carme Hernández-Escolano, Mittzy Arciniega Càceres)
  3. El relat com a eina de la competència comunicativa: nous formats pedagògics que inclouen el digital storytelling com a capacitat narrativa (Manel Jiménez-Morales, Marta Lopera-Marbre)


Data de publicació: 7/12/2020