INICI > El COPEC > Comunicació > Televisió
TV BADALONA - J.GAMERO VOCAL PEDAGOGIA I ESCOLA "COM AFECTA LA SEMIPRESENCIALITAT"
"Com afecta a alumnes i a mestres el tema de la semipresencialitat" a partir de l'hora 1:30
"Si la situació ho permet, nosaltres com a pedagogs/gues apostem per a què l'escola sigui presencial, més encara en l'inici d'etapes, perquè l'escola no és només fer-hi classes, l'alumne/a aprèn amb el contacte, amb la relació amb els altres. Més important que fer matemà tiques, català o angles... és la relació, la socialització i més en l'inici d'una etapa nova"
"D'altra banda, no oblidem que l'escola és un servei social, si a secundà ria només tenim 3 hores presencials pels alumnes, la resta de la jornada qui s'en farà cà rrec? els pares estaran tranquils si estan sols a casa?"
"Estem en el paradigma de la personalització de l'ensenyament, de l'escola 360 que promou les activitats després del marc lectiu per a què infants i adolescents s'hi puguin relacionar i conviure i seguir aprenent amb activitats educatives"
"Als pedagogs/gues ens preocupa que aquesta situació pugui anar en detriment del que s'ha avançant fins ara. Podem seguir fent grups cooperatius, treballar per projectes... però adaptant-ho al grup classe estable, no renunciem a fer-ho. Cada escola sap el seu projecte de centre, quin tipus d'alumnat te i sap com ha de formar els grups.
"No ens hem de preocupar amb el número d'alumnes per grup, el que realment ens ha de preocupar és què farem amb el grup, què farem amb l'atenció a la diversitat, amb la inclusió, amb els alumnes que necessiten un cami particular per seguir. Què fem amb els especialistes? el professor/a de música fa de professor/tutor i el mestre/a d'educacio especial, també. Estem perdent atenció personalitzada als alumnes que ho necessiten. El Departament ha posat més mitjans, pero no els necessaris. És una qüestió pressupostaria i s'arriba fins on es pot"
"S'ha parlat molt del número d'alumnes per classe, però el que cal lluitar per a fer dins de la incertesa la major certesa, i donar l'atenció que l'alumnat necessita."
"Com afecta a alumnes i a mestres el tema de la semipresencialitat" a partir de l'hora 1:30
Data de publicació: 13/10/2020