Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com J. SARRAMONA: L´ENSENYAMENT NO PRESENCIAL EN L´EDUCACIÓ BÀSICA | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Observatori professió > Fons Documental

J. SARRAMONA: L'ENSENYAMENT NO PRESENCIAL EN L'EDUCACIÓ BÀSICA

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > J. SARRAMONA: L´ENSENYAMENT NO PRESENCIAL EN L´EDUCACIÓ BÀSICA

L'ENSENYAMENT NO PRESENCIAL EN L'EDUCACIÓ BÀSICA
Guia per a mestres i professorat
Jaume Sarramona i López *, doctor en pedagogia i mestre, catedràtic emèrit de la UAB, membre de la Comissió de Deontologia del COPEC

Com una manifestació més del món globalitzat, tots els països s'han vist obligats a prendre mesures excepcionals per salvar, en la mida del possible, els contagis i la vida dels ciutadans davant una situació de pandèmia.

Entre aquestes mesures, estan les que afectaven a l'educació institucionalitzada en tots els nivells del sistema, però de forma especial al període de l'escolarització obligatòria, la que afecta a infants i adolescents, especialemnt necessitats de l'educació sistemática.

Per a fer-ho s'ha recorregut a l'ensenyament no presencial en les seves diverses formes d'ús dels recuros tecnològics i convencionals.

Aquest llibre pretén ser un ajut per a docents que desitgin trobar un suport a la seva activitat educativa no presencial, pel que es presenten exemples reals de tasques didàctiques pròpies de l'ensenyament no presencial, defugint l'academicisme i l'excessiva teorització.

Es tracta, doncs, d'una obra eminentment pràctica i útil per a docents de l'educació básica.

__________________________________

INDICE:

INTRODUCCION

LA ENSEÑANZA NO PRESENCIAL. POSIBILIDADES Y LIMITACIONES

  • Posibilidades de la enseñanza no presencial
  • Limitaciones de la enseñanza no presencial

LA  FIGURA DEL DOCENTE EN LA ENSEÑANZA NO PRESENCIAL

LOS ALUMNOS EN LA ENSEÑANZA NO PRESENCIAL

PLANIFICACION DE LA ENSEÑANZA NO PRESENCIAL

  • Objetivos (logros) y contenidos
  • Actividades didácticas personales y compartidas
    • La lectura comprensiva
    • Formular preguntas
    • Sintetizar
    • Realizar prácticas secuenciales
    • Transferir
    • Trabajo en equipo
  • Vinculación entre las actividades didácticas y los objetivos de aprendizaje
  • Recursos didácticos

LA EVALUACIÓN EN LA ENSEÑANZA NO PRESENCIAL

TECNICAS DE MOTIVACIPON EN LA ENSEÑANZA NO PRESENCIAL

LA TUTORÍA EN LA ENSEÑANZA NO PRESENCIAL

______________________________

* Jaume Sarramona i López, Doctor en Pedagogia, Pedagog i Mestre. Professor de Pedagogia a la Universitat de Barcelona i de la Universitat Autònoma de Barcelona. Catedràtic d’Universitat des del 1983. Entre el 2006 i el 2014 Catedràtic Emèrit de la Universitat Autònoma de Barcelona. President del 1r. Consell Social i membre de la Comissió de Deontologia del Col·legi de Pedagogs de Catalunya. Autor d'innumerables publicacions sobre pedagogia i educació. Es pot consulta la seva trajectòria pedagògica i educativa a www.sarramona.net

Data de publicació: 30/9/2020