Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com T.CASTIILO i C.TELLO: ´VOCES DE FAMÍLIA. PARENTALIDAD POSITIVA. TRABAJO EN EQUIPO´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > Observatori professió > Fons Documental

T.CASTIILO i C.TELLO: "VOCES DE FAMÍLIA. PARENTALIDAD POSITIVA. TRABAJO EN EQUIPO"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya >  > T.CASTIILO i C.TELLO: "VOCES DE FAMÍLIA. PARENTALIDAD POSITIVA. TRABAJO EN EQUIPO"

Ressenya del llibre: "Voces de Familia. Parentalidad Positiva. Trabajo en Equipo"

Dra. Tony Castillo Melendez y Dra. Carme Tello Casany

Guardonat amb el Premi Conde de Hubrite.

Recomenat per COPEC i ACIM

Aquest llibre pretén donar una orientació a pares i educadors sobre el bon tracte i la parentalitat positiva. Les autores fan un recorregut sobre l'evolució de la família per la seva història i situació en l'actualitat, tenin en compte els seus diferents models i la seva implicació en el desenvolupament psicoafectiu dels seus membres. La base teòrica en què es fonamenten és la vinculació afectiva (attachment), per la seva importància en l'establiment de llaços afectius en les primeres etapes de la vida i la seva repercussió en l'organització mental i afectiva per les diferents etapes vitals de l'ésser humà. Fan èmfasi en la importància de la mentalització o funció reflexiva en el desenvolupament de l'empatia, l'assertivitat, l'organització dels models interns de funcionament i la resolució de conflictes.


En el llibre es desenvolupen temes com ara els problemes derivats de divorcis o separacions conflictives, aplicació de normatives educatives, la violència entre iguals a l'escola o la intimidació com a resultat de les noves tecnologies (TICs). Fan una diferència entre: ensenyar, instruir i educar, plantejant el diàleg com la base de l'educació. Les orientacions estan centrades en el bon tracte. Centralitzen el bon tracte en la dinàmica familiar, com a element estructurador per educar per a la vida, i en l'escola, com a factor enfortidor de l'educació. Donen orientacions per abordar diferents etapes educatives, escenaris conflictius, aplicació de normes i situacions adverses per a la salut, des de la perspectiva d'educar per a la vida. Cal destacar les històries de vida de setze testimonis de nois i noies de diferents edats i dos contes, com a elements il·lustratius del marc teòric.


El llibre pretén donar una visió de com el bon tracte i l'educació positiva són factors organitzadors per a l'ésser humà. El bon tracte als fills no pot separar-se de el bon tracte als pares. Tenir cura dels pares permetrà també tenir cura dels fills i filles i això tindrà una repercussió positiva en el desenvolupament global com a persones tant des del punt de vista emocional i cognitiu com per establir vinculacions afectives al llarg de la vida.

Edats que s'agrupen sota l'epígraf de "la meva veu importa". Són testimonis personals que transmeten sensacions i emocionals plenes de realitat sobre que significa sentir-se ben tractat o de com s'han abordat situació conflictives. Totes elles resulten molt interessants, doncs són casos reals recollits per les seves autores.

A més, al final de l'obra s'inclouen dos contes breus però significatius, són una finestra oberta a l'esperança: les situacions difícils es poden cambiar y millorar, això sí, amb la colaboració i l'afecte dels nostres.

Cal destacar que les il·lustracions i les síntesis del contingut que figuen al larg de l'obra permeten una millor comprensió i la fan més atractiva.

En definitiva, una obra molt recomenable fruit d'una extensa experiència professional enriquida amb la reflexió i les recerques de les autores, que pot orientar i ajudar als professionals de l'educació, als terapeutes i a las famílies en general.


Data de publicació: 21/9/2020