Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com ARA CRIATURES - V. GÓMEZ, vicepresidenta: ´L’equilibri entre el curs presencial i el virtual´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

ARA CRIATURES - V. GÓMEZ, vicepresidenta: "L’equilibri entre el curs presencial i el virtual"

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > ARA CRIATURES - V. GÓMEZ, vicepresidenta: "L’equilibri entre el curs presencial i el virtual"


ARA CRIATURES 05-09-2020 - Victòria Gómez Serés, vicepresidenta


“Si no s’admeten reunions de més de 10 persones, per què a l’escola les mitjanes han de ser tan altes?”, es pregunta la doctora en pedagogia, que respon que una solució possible, per a les classes presencials, seria “la reducció de grups estables amb pocs alumnes i amb poca mobilitat de mestres”.

“Una classe online no és igual que una de presencial”, afirma la vicepresidenta del Col·legi de Pedagogia de Catalunya. “En una classe presencial hi ha complicitat entre el docent i els alumnes, hi ha llenguatge no verbal que fa proper l’aprenentatge, hi ha proximitat. Per contra, la virtualitat no és propera per a cada dia, és com el professor que s’amaga darrere la taula per marcar distància amb els seus alumnes

“l’alumne és l’artífex del seu aprenentatge i, per tant, és qui l’ha d’anar construint gradualment amb l’acompanyament del docent”. “Anem cap a la personalització en l’aprenentatge. Per això es respecta el ritme de cada alumne i l’aprenentatge és global, com ho és el nostre pensament"

Data de publicació: 5/9/2020