Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com DIARI DE L´EDUCACIÓ - M. CÍVIS, XARXA EXPERTES: ´EDUCACIÓ LENTA...´ | Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya

INICI > El COPEC > Comunicació > Premsa

DIARI DE L'EDUCACIÓ - M. CÍVIS, XARXA EXPERTES: "EDUCACIÓ LENTA..."

Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya > Comunicació > DIARI DE L´EDUCACIÓ - M. CÍVIS, XARXA EXPERTES: "EDUCACIÓ LENTA..."

EL DIARI DE L'EDUCACIÓ 12/05/2020 - Mireia Civis Zaragoza, membre de la Xarxa d'Expertes del COPEC

"Educació lenta, coresponsabilitat i xarxa educativa!"

"Han corregut rius de tinta en relació a la pandèmia i em costa pensar què puc afegir a les reflexions que s’han fet. Tanmateix, aquesta sensació un xic desbordant sí que com a pedagoga em desperta una primera consideració, entorn a la necessitat d’una educació més lenta, i dues més entorn a la coresponsabilitat educativa i les xarxes en educació."

"Un apunt del tot previsible en relació a les pantalles: quantes menys millor. Penso que les pantalles són la gran temptació però alhora un bon enemic. No contribueixen a l’educació lenta perquè un ús excessiu de pantalla excita, inhibeix, enganxa i resta a les altres possibilitats. És clar que se’n pot fer molt bon us, és clar que hi ha molts jocs i recursos altament educatius, però convindreu amb mi que majoritàriament quan un infant té una pantalla a les mans la tendència és a no desprendre-se’n."

"Aquesta “escola contenidor” de tanta demanda viu sovint desbordada alhora que amenaçada per la crítica de què sovint és objecte perquè és clar, no ho fa prou bé. I malgrat des de molts sectors educatius, i especialment en veu de pedagogs i pedagogues, es faci l’esforç d’explicar que l’educació és cosa de tots, que hi ha els àmbits educatius formals, no formals i informals, que educa la tribu, etc., això no sempre esdevé realitat."

"El treball en xarxa en educació fa referència a l’estructura organitzativa que incorpora diferents agents educatius en un pla d’igualtat tot donant resposta a un mateix objectiu (assolir l’èxit educatiu, millorar la cohesió social, atendre la primera infància, millorar la transició al treball dels joves escolaritzats,..). Es tracta d’estructures sostenibles, creadores de coneixement i capital social atès que en posar en contacte diferents professionals aquests aprenen a confiar entre ells, reconeixen les seves interdependències i treballen plegats aconseguint millors resultats."


Data de publicació: 12/5/2020