INICI > Generació coneixement > Pedagogs/gues referents
ALEXANDRE GALÍ I LES SEVES PROPOSTES PEDAGÒGIQUES AVUI
L'Institut d'Estudis Catalans i el Departament d'Educació
han volgut posar de rellevància a ALEXANDRE GALÍ (1886-1969), un dels
pedagogs catalans més destacats en el cinquantanari de la seva mort,
organitzant el SIMPOSI ALEXANDRE GALI
que es va dur a terme el 25 d'octubre a l'IEC, on una trentena
d’experts i expertes van aprofundir en la seva obra i van debatre la projecció en
el present.
En el Simposi Galí va tenir com a objectiu analitzar l'obra de GALI a partir d'algunes de les seves aportacions educatives es van abordar tres dels reptes educatius que continuen plantejats a Catalunya, através de les obres de Galí. El primer retpte Escola catalana. Llengua i cohesió social, es va debatre a a través de l'obra galianiana "Per la lengua i per l'escola", el segon Educació i llibertat de l'infant, es va analitzar amb l'obra "Activitat i llibertat en educació, els fonaments de l'escola activa" i el tercer repte Renovació de l'escola. La formació del magisteri, es va basar en les tesis d' "Una hipotètica revolta d'uns mestres hipotètics"de'n Galí.
El Col·legi de Pedagogs de Catalunya, col·laborador del SIMPOSI, va estar representat per la seva presidenta Rosa Rodriguez i el vocal de Pedagogia i Escola Joan Gamero. En paraules de la presidenta "un acte acadèmic de gran nivell, que ha posat de relleu com les aportacions de'n Galí envers l'educació són molt vives avui dia, tant dins com fora de l'escola"
Data de publicació: 4/11/2019